راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه هوشمند پرداخت عوارض در ۲۲ آزاد راه کشور تا پایان سال راه اندازی می‌شود

در حال حاضر تنها سه آزاد راه کشور با شش دروازه عبور و مرور توسط بانک مسکن مجهز به سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض شده‌اند این درحالی است که با پیاده سازی سامانه هوشمند پرداخت عوارض آزاد راه‌های کشور بیش از ۴۰۰ دروازه عبور و مرور خودروها در آزاد راه‌های کشور مجهز به سامانه هوشمند پرداخت عوارض می‌شوند.

به گزارش پیوست، سهیل مظلوم مدیرعامل شرکت سپندار (پرداخت نوین در آزادراه‌ها) گفت: «قرارداد تجهیز آزادراه‌های کشور به سامانه هوشمند پرداخت عوارض ETC) ) این ماه نهایی شده و شرکت سپندار نصب و راه اندازی تجهیزات و هسته مرکزی این سامانه را آغاز می‌کند.»

مظلوم افزود: «این سامانه بدون هیچ محدودیتی امکان پرداخت الکترونیکی عوارض را برای شهروندان از طریق تمامی کارت‌های بانکی و شرکت‌های پرداخت الکترونیکی و اپلیکیشن‌های پرداخت فراهم می‌کند.»

شرکت سپندار با ترکیب سهامداری شرکت‌های تجارت‌الکترونیکی پارسیان، توسن، توسن سها، آتی شهر، سیمرغ تجارت، آباد راهدارپارس، همسو و فناپ سال گذشته با حضور در مناقصه وزارت راه و شهرسازی برنده قرارداد BOT راه اندازی سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی آزادراه‌های کشور شده است.

6 دیدگاه
  1. جمال می‌گوید

    آقایان محترم این کار شما موجب بیکاری صدها نفر در کشور خواهد شد.بی تدبیری تا کی؟

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام دوست عزیز!
      کجای دنیا سرعت، دقت و تسهیل امور توسط فناوری اطلاعات رو به بهانه بیکار نشدن عده‌ای انجام نمیدن؟
      دوما، چرا اینطور نگاه نمیکنید که این سیستم‌ها اتفاقا خود به خود کار نمیکنند و عده از جوانان تحصیل کرده همین مملکت برای توسعه، راه‌اندازی، نگهداری و پشتیبانی این سامانه‌ها به کار گرفته خواهند شد؟ فکر نمیکنید اتفاقا اون کسی که داره ملی نگاه نمیکنه و با بی‌تدبیری نگاه میکنه خود شما باشید که نگران از دست دادن شغلتون هستید؟ اینکه یه کسی پشت یک دریچه بشینه و دستی یک پولی رو بگیره و به جاش یک فیش بده چه ارزشی ایجاد میکنه که نگران از دست دادنش باشیم؟ فکر نمیکنید نگرانی اصلیتون باید این باشه که برید یک مهارت درست و درمون یاد بگیرید که بتونید به واسطه شغلتون یک ارزش افزوده ایجاد کنید؟
      چون حداقل این الکترونیکی شدن چندین ارزش افزوده داره؛
      یک؛ برای بانک یا صاحبان بزرگراه ها باعث میشه از تمام خودروهای عبوری پولشون رو بگیرن.
      دو؛ برای نهادهای ناظر و قانونگذار مثل راهداری، وزارت راه و حتی راهنمایی رانندگی مفیده از این جهت که این سامانه میتونه آمار دقیقی از جهت جریان‌های ترافیکی و عبوری بهشون بده تا بتونن برای تصمیمات بعدیشون با آمار قابل اعتماد تصمیم بگیرن.
      سه؛ برای مردم کشور مزیتش اینه که سرعت عبور به شدت بالا میره و مخصوصا در ایام شلوغی یا ساعت‌های شلوغی دیگه مجبور نیستند بعضا ده‌ها دقیقه یا حتی ساعت توی ترافیک پشت عوارضی ها بمونن که کارمندان داخل باجه‌ها بعضا بین چایی خوردن هاشون یک قبضی بدن دست ملت.
      چهار؛ از لحاظ اشتغال‌زایی هم تعداد زیادی از دانش آموخته‌های این سرزمین میتونن ارزش افزوده واقعی ایجاد کنند و مفید باشند.
      هنوز هم فکر میکنید چنین تصمیماتی بی‌تدبیری هست؟ یا شما فقط به بهانه منافع شخصیتون دم از منافع جمع می‌زنید؟

      1. صادق می‌گوید

        آقای محترم باید به اطلاع شما برسونیم که همین عزیزانی که در ایستگاه عوارضی به قول شما پشت یک دریچه نشسته و کار بی ارزشی انجام میدن در بیشتر مواقع متاسفانه از سر ناچاری دارای مدارج عالی دانشگاهی از جمله کارشناسی تا دانشجوی دکترا نیز یافت می شود.این نشانه بی تدبیری مسئولین مملکته و باید به حال این شرایط گریست.خیال نکنید با اجرای این طرح جوانان تحصیل کرده و جویای کار سر کار میرن بلکه سروت و پول از سفره زندگی افراد زحمتکش جامعه به جیب عده ای سرمایه دار و … میره . التماس تفکر

        1. رسول قربانی می‌گوید

          سلام
          دوست عزیر فکر نمیکنید اگر این دوستان مدرک دکترا یا ارشد دارند و اومدن نشستن دارن کاری رو انجام میدن که حتی یک زیر دیپلمه هم میتونه انجام بده، نشان از ضعف و اشکال این دوستان هست و حتی میشه بهشون خرده گرفت که سرمایه‌های این مملکت رو هدر دادند؟ چون کلی پول و یارانه صرف شده این دوستان در مدارج بالا درس بخونند تا بتونن فعالیت‌های درخور انجام بدن بعد طرف رفته خونده ولی اومده داره به عنوان یک زیر دیپلمه کار میکنه؟ این دوستانی که می‌فرمایید اگر یک دکترای واقعی باشند که درست و درمون درس خونده باشند و صرفا یک مدرک آبکی نگرفته باشند مسلما به چنین کار بیهوده‌ای رو نمی‌آورند و جذب مجموعه‌های درست و درمون برای انجام اون کاری میشن که لیاقتش رو دارند. یا نکنه باز اینجا هم منتظر هستیم دولت برامون کاری بکنه و چون دولت در این سمت نمیتونه برامون کاری بکنه ترجیح میدیم به عنوان یک دیپلمه جذب دولت بشیم برای انجام کارهای دم دستی که خیالمون راحت باشه سر ماه یک حقوقی داریم؟
          در بدترین حالت جایی کاری برای این دوستان نیست انجام بدن؛ چه در دولت و چه در بخش خصوصی! اگر یک تحصیل کرده واقعی باشند و کمی هم تخصص، مسلما میتونند برای خودشون کارآفرینی بکنند و یک کسب‌وکاری رو شروع کنند. یا اینجا هم به بهانه‌های نمیزارن و نمیشه و پارتی ندارم و سرمایه ندارم و این حرف‌های تکراری که افرادی که هیچ تخصصی ندارن برای کار، پشتش قایم میشن، کنار میکشن و منتظر بقیه براشون کاری بکنند؟
          دوست عزیز، همه این‌ها از جایی شروع میشه که دوستانی از این دست، هیچ تلاشی برای رشد و توسعه توی زندگی نمیکنند و اتفاقا سعی میکنند جلو رشد و توسعه و ترقی بقیه رو هم بگیرند. یادمه هر سال جلو این عوارضی ها توی عید چه ترافیکی بود. امسال 4 بار از عوارضی تهران ساوه رد شدم بدون هیچ ترافیکی! مردم نیم ساعت نیم ساعت بمونن توی ترافیک که میخواهیم یک سری شغل داشته باشن؟ به چه قیمتی؟ به قیمت پایمال کردن وقت میلیون‌ها نفر؟
          التماس تفکر

      2. بهروز می‌گوید

        به نظر شما افراد کم سواد و بدون تخصص حق زندگی ندارن؟ به گفته خودتون اون فردی که دانش و تخصص داره میتونه در جاهای دیگه نقش آفرین باشه.

  2. امین می‌گوید

    نقض آشکار حقوق صاحبین آزادراه ها و توهین به سرمایه گذار
    دقیقا مثل این میمونه که شما یک فروشگاه داشته باشی و شخص دیگری بیاد و شمارو مجبور کنه که حساب و کتاب فروشگاه و اختیار سرمایه شمارو به دست بگیره و شما به هیچ عنوان حق اعتراض هم نداشته باشی.
    اون زمانی که سرمایه گذار پول هزینه میکرد و با مشکلات گوناگون جاده میساخت دولت کجای ماجرا بود که الان به فکر کسب درآمد افتاده ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.