راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران و روسیه یک رابطه بانکی غیر شفاف دارند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با تأکید بر اینکه روابط بانکی و تجاری ایران و روسیه باید شفاف شود، از رئیس دومای این کشور درخواست کرد تا روابط کارگزاری میان بانک‌های دو کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عسگراولادی در همایش تجاری ایران و روسیه با تأکید بر اینکه تجار ایرانی به شدت علاقه‌مند به کار با روسیه است، در جملاتی خطاب به دومای روسیه گفت چرا به ما اجازه می‌دهید که در ماورای دریاها روابط تجاری ۴۰ میلیارد دلاری داشته باشیم اما با روسیه روابطمان در حد جزئی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تأکید کرد: «اکنون آمادگی داریم بسیاری از نیازهای خود را از روسیه تأمین کنیم و اکنون نیاز داریم که روابط بانکی از سوی روسیه شفاف‌تر شده و سیستم حمل‌ونقل در اختیار تجار ایرانی قرار گیرد.»

او تصریح کرد: «بسیاری از کالاهای جنوب روسیه مورد علاقه ایرانی‌ها است و روسیه نباید اجازه دهد که ۵ هزار مایل آن طرف‌تر کشوری بتواند نیاز ایران را تأمین کند. این در شرایطی است که وقتی که روابط بانکی و حمل‌ونقلی شفاف نباشد مشکلات بسیاری در تجارت خارجی بروز خواهد کرد.»

عسگراولادی ادامه داد: «بار تجاری از سوی هواپیماهای روسی حمل نمی‌شود و به نظر می‌رسد که راه‌آهن روسیه نیز باید بیشتر خدمات‌رسانی کند. این در شرایطی است که بسیاری از کالاهای مورد نیاز روسیه در جنوب ایران تولید می‌شود اما متأسفانه امکان ارائه این کالاها به روسیه وجود ندارد.»

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه باید کمیسیونی تشکیل شود که توافقات ایران و روسیه را پیگیری و پیاده‌سازی کند، خاطرنشان کرد: «ما وقتی این جلسات را برگزار می‌کنیم کانالی برای پیگیری مذاکرات نداریم. این در شرایطی است که رابطه بانکی باید برقرار شده و بانک‌های روسیه با بانک‌های ایرانی روابط کارگزاری برقرار نمایند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.