راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

Huawei هم به عرصه زنجیره‌بلوک، گام نهاد

هوواوی (Huawei) اولین گوشی هوشمند مبتنی بر زنجیره بلوک را روانه میدان می‌کند.

بر اساس گفته‌های دو شخص مطلع، شرکت هوواوی (Huawei) سومین غول بزرگ تولید کننده تلفن‌های همراه در حال بررسی توسعه یک تلفن همراه است که توانایی اجرای نرم افزار های مبتنی بر زنجیره‌بلوک را داشته باشد.

به گزارش کوین ایران و به نقل از خبرگزاری bloomberg، افرادی (مردم) که به دلیل ماهیت محرمانه مذاکرات خواسته اند که هویتشان پنهان بماند، جزئیات برنامه شرکت هوواوی را برای ورود به عرصه زنجیره‌بلوک فاش کرده اند. بر اساس این گفته‌ها، شرکت هوواوی که در شهر شنژن کشور چین مستقر است، در حال انجام مذاکراتی است تا به سیستم عامل Sirin Labs به نام SIRIN OS مجوز اجرای برنامه‌های زنجیره‌بلوکی را در کنار سیستم اندروید شرکت Alphabet اجرا کند. به گفته این افراد، این مذاکرات کاملاً در مراحل اولیه بوده و تا کنون هیچ توافق نامه ای به امضا نرسیده است.

نمایندگان شرکت‌های هوواوی (Huawei) و Sirin Labs نیز این مذاکرات و دیدار را تائید کردند، اما از اظهار نظر بیشتر در این رابطه امتناع ورزیدند.

افزایش مقبولیت زنجیره‌بلوک

تکنولوژی زنجیره‌بلوک دفتر کل مورد استفاده برای ثبت تراکنش‌های رمزارزها بوده که به طور بالقوه تکنولوژی را به بازارهای انبوه و بزرگ نزدیک تر می‌کند.

این برنامه‌ها اولین تلاش یک شرکت بزرگ تولید کننده تلفن همراه برای ورود به تکنولوژی زنجیره‌بلوک است. حتی بعد از سقوط بازار رمزارزها در سال جاری، این بازار در 12 ماه اخیر 15 برابر تا میزان 350 میلیارد دلار رشد را تجربه کرده است؛ اما با این وجود، استفاده روزانه از دارایی‌های دیجیتال کماکان محدود است.

منابع و افراد آگاه عنوان کرده‌اند که طی دو ماه گذشته، مدیران شرکت هوواوی و تیم Sirin Labs با یکدیگر دیدار داشته‌اند. در عنوان نوشته شده در زیر یک تصویر که در تاریخ 28 فوریه در گروه چت تلگرامی Sirin Labs منتشر شده است آمده است:

«دیدار شگفت انگیز بین هوواوی (Huawei) و Sirin Labs به نتیجه رسید. در این دیدار امکان همکاری دو شرکت برای ورود تکنولوژی بلاکچین به بازار های انبوه از راه امن مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.»

برنامه Sirin Labs برای تبدیل به غول تولید کننده موبایل بلاکچینی

بر اساس گفته‌های آقای Nimrod May، سخنگوی Sirin Labs، این شرکت نیز در حال کار بر روی توسعه تلفن های هوشمند مبتنی بر زنجیره‌بلوک خود است. این شرکت در نظر دارد که تلفن همراه مدل Finney خود را در نیمه دوم سال جاری به مبلغ 1000 دلار به فروش برساند و سفارش بیش از 25 هزار دستگاه دیگر را برای این منظور داده است.

Sirin Labs، در میان پیشنهاد‌های رمزارزی، قصد دارد که گوشی‌های خود را به والت‌های ذخیره‌سازی سرد (خام) و یک سیستم تبدیل اتوماتیک پول فیات را به توکن‌های دیجیتال، مجهز کند. این سیستم مذکور برای اجرای نرم افزارهای مبتنی بر زنجیره‌بلوک مختلف مورد نیاز است. والت‌های ذخیره سازی سرد، به کاربران امکان ذخیره دارایی های دیجیتال را به صورت آفلاین می‌دهد.

شرکت هوواوی (Huawei) موقعیت خود را به عنوان پیشرو در زمینه لوازم مخابراتی، تلفن‌های هوشمند، پردازش ابری و امنیت سایبری حفظ کرده است. این کشور در حال حاضر به دنبال گسترش بازار خود به بازارهای خارج از کشور نظیر اروپا بوده و گفته می‌شود که برای فروش تلفن‌های همراه خود در ایالات متحده، وارد مذاکره با شرکت‌های حمل و نقل آمریکایی شده است. لازم به ذکر است که کشور ایالات متحده قلمرو اصلی فروش و بازار شرکت بزرگ اپل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.