راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ریپل آینده پرداخت‌های بین‌بانکی؟ / نگاهی به ریپل

ریپل نام یک شبکه و پروتکل پرداخت است. این شبکه در سال 2012 توسط شرکتی با همین نام توسعه و منتشر شد تا از معاملات جهانی امن و سریع پشتیبانی کند. این ارز بر اساس اصولی مشابه با بیت‌کوین برنامه‌نویسی شده اما تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد.

ریپل یک شبکه بسیار محبوب است که بانک‌های زیادی در سراسر دنیا از آن به‌عنوان پایه برای زیرساخت‌های خود استفاده می‌کنند و تاکنون برای این بانک‌ها بسیار راه گشا بوده است.

پلتفرم ریپل بر روی پیشرفته‌ترین پلتفرم بلاک چین که ازلحاظ سرعت، امنیت و مشارکت شبکه‌های دیگر گسترش پیدا کرده ساخته شده است. شاید بزرگترین مزیت ریپل نسبت به‌تمامی ارزهای موجود در بازار حمایت بانک‌ها و مؤسسات بزرگ مالی از آن باشد و این موضوع چشم‌انداز روشنی را در مقابل ریپل و خریداران آن قرار داده است.

یکی از بانک‌های معتبر کره جنوبی از این ارز به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال یاد می‌کند و این بانک در نظر دارد از ریپل در پلتفرم‌های مختلف بانکی استفاده کرده و در قالب سرویس‌هایی این امکانات را به مشتریان خود ارائه دهد. در این خصوص حداقل 23 کارگروه در کشورهای کره جنوبی و ژاپن مشغول فعالیت هستند.

دیوید شوآرتز یکی از توسعه‌دهندگان اصلی پروژه ریپل می‌گوید: ریپل و تمام ارزهای دیجیتال در دنیای امروز مانند اینترنت و سرویس ایمیل در دهه 80 و 90 میلادی هستند. هیچ کس قدرت واقعی اینترنت را لمس نمی‌کرد و تمام موضوعات در حد رؤیا و افسانه بود دقیقاً مانند ارزهای دیجیتال در دنیای امروز ما که تمامی افراد درک مشخصی از توانایی و قدرت آن ندارند.

در آغاز سال 2017 ریپل معادل 0.006 دلار بود و در اواخر این سال تا مرز 3.2 دلار پیش رفت و دوباره به قیمت حدود هشتاد سنت سقوط کرد.

منبع: کریپتونیا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.