پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
گسترش خدمات نوین پست بانک در روستاها و مناطق محروم
اهداف توسعهای پست بانک و ایجاد تنوع در خدمات و گسترش آن براساس برنامه ریزی و عملیاتی کردن آن در واحدهای اجرائی و ستادی بویژه در روستاها و مناطق محروم کشور است که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اهتمام ویژهای به آن داریم و توسعه فعالیتها براساس برنامه ریزیها بطور جهشی خواهد بود.
به گزارش راه پرداخت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، دکتر محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و رئیس شورای عالی برنامهریزی این بانک طی گفتگویی ضمن بیان این مطلب گفت: کلیه فعالیتها و عملیات پست بانک همواره بر تدوین و پیاده سازی برنامههای عملیاتی در واحدهای ستادی و اجرائی در راستای توسعه و گسترش بانک است که همه اعضای هیات مدیره بر آن تاکید دارند.
وی افزود: با همفکری و مشارکت کلیه کارکنان در سال جاری حجم برنامههای بانک را در زمینه خدمات و جذب منابع به دو برابر افزایش میدهیم تا بتوانیم سهم خود را در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ادا کنیم و بطور جدی آن را دنبال میکنیم.
دکترمحبیان اظهار داشت: براساس مکانیزمهای تعیین شده تمام برنامههای بانک به موقع و بصورت دورهای مورد ارزیابی قرار میگیرد تا ضمن تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف آن نیز شناسائی و پوشش داده شود چون اعتقاد داریم پست بانک به جهت گستردگی و حضور در تمام نقاط کشور میتواند سرآمد همه بانکها شود.
مدیرعامل پست بانک در ادامه با تاکید بر رویکرد کوچک سازی و کیفی سازی ستاد تصریح نمود: تمرکز برنامههای عملیاتی بانک در واحدهای اجرائی و شعب است و بیشتر تلاش خود را بر توسعه این واحدها قرار داداهایم و در تلاش هستیم با تقویت سامانههای الکترونیکی خدمات نوین بانک را در سطح کشور بویژه در روستاها و مناطق محروم گسترش دهیم.
رئیس هیات مدیره پست بانک عنوان کرد: مدیریت و توسعه منابع انسانی، ارتقاء بهره وری، رضایت مشتری، توسعه خدمات خرده بانکداری، توسعه بانکداری الکترونیک و انضباط مالی و مدیریت نقدینگی مهمترین اهداف استراتژیکی است که برنامههای عملیاتی پست بانک بر اساس آن تدوین و اجرا میشود.
رئیس شورای عالی برنامه ریزی پست بانک اهداف استراتژیک بانک را در شش محور؛ مدیریت و توسعه منابع انسانی، ارتقاء بهره وری، رضایت مشتری، توسعه خدمات خرده بانکداری، توسعه بانکداری الکترونیک و انضباط مالی و همچنین مدیریت نقدینگی ذکر کرد و گفت: تقویت توان عملیاتی و کارشناسی بانک، رضایت نیروی انسانی و ارتقاء انگیزه و تعلق سازمانی و افزایش ظرفیتهای نیروی انسانی مهمترین شاخصهای مدیریت و توسعه منابع انسانی است.
دکتر محبیان اضافه کرد: اهداف استراتژیک ارتقاء بهره وری شامل؛ کاهش بازده نزولی و افزایش بهره وری و توسعه درآمدهای خدمات و اهداف استراتژیک رضایت مشتری شامل؛ طراحی و پیاده سازی خدمات جدید؛ توسعه کمی و کیفی خدمات جاری و تقویت ارتباط با مشتریان تعیین شده است.
رئیس هیات مدیره پست بانک خاطرنشان ساخت: اهداف استراتژیک توسعه خدمات خرده بانکداری شامل؛ تامین خدمات بانکی در دفاتر خدمات بانکی و تامین منابع مالی خرد، تامین تسهیلات خرد (تامین سرمایه در گردش و ثابت فعالیتهای کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک) و نهادینه کردن نظام قرض الحسنه و اهداف استراتژیک توسعه بانکداری الکترونیک شامل؛ ارتقاء سامانههای Core Banking فراز و سیما، توسعه، طراحی و پیاده سازی خدمات الکترونیک جدید و توسعه خدمات بین بانکی میباشد.
مدیرعامل پست بانک تاکید کرد: اهداف استراتژیک انضباط مالی و مدیریت نقدینگی نیز شامل؛ راهبری فرآیندهای عملیاتی بر بستر نرم افزار حسابداری متمرکز Core Accounting، بهبود نظام بودجه ریزی عملیاتی (Operational Budgeting)، مدیریت و ریسک اعتباری، بهبود نظام مدیریت مالی، اصلاح و به هنگام سازی نظام اطلاعات مالی، مدیریت مصارف، منابع و نقدینگی و استقرار سیستم بازرسی و کنترل داخلی لحظهای است.
رئیس شورای عالی برنامه ریزی پست بانک در پایان گفت: برنامههای عملیاتی پست بانک تا پایان فروردین ماه سال جاری توسط هیات مدیره تصویب و به کلیه واحدهای اجرائی و ستادی ابلاغ میشود.