راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فراخوان ثبت‌نام متقاضیان داوری مرکز داوری اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی

هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با شناسایی ضرورت تاسیس مرکز داوری اتاق اصناف ایران این مرکز را سوم بهمن‌ماه سال 95 تآسیس و آن را در قالب موسسه غیرانتفاعی تکلیف کرد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، این مرکز بنابر مطالعات حدود چهل متخصص برجسته حقوقی، قضایی، صنفی و فناوری اطلاعات در طول مدت دو سال و پس از تفاهم با قوه قضائیه ( به عنوان مسئول قانونی و اولیه ترویج داوری در کشور متعاقب قوانین توسعه‌ای پنج ساله و با هدف رعایت الزامات این قوه در فعالیت مرکز و انجام داوری‌ها) و موسسه حقوق عمومی دانشگاه تهران (به عنوان عالی‌ترین نهاد علمی کشور و با هدف جلب حمایت‌های علمی این موسسه و تامین اساتید داوری) تاسیس شده است.

ضرورت تاسیس این مرکز و موافقت با تآسیس آن در اجلاس های نمایندگان اتاق اصناف ایران به ترتیب در تاریخ 26/11/95 و 06/12/96 محقق شده و این مرکز هم اکنون درحال تهیه مقدمات فنی، تدوین آیین رسیدگی هیئت‌های داوری و انتخاب داوران صنفی از میان افراد صنفی است.

تمام افراد صنفی (کسب‌و‌کارهای مجازی) که متقاضی انجام امور داوری هستند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند. متقاضیان باید تمام مدارک مربوط به سابقه صنفی، سابقه علمی (دانشگاهی یا علمی – کاربردی)، سابقه تجربی (دوره‌های کار و دانش، حرفه‌ای و تخصصی) یا هر مدرک و گواهینامه دیگری که موثر در امتیازدهی به داوران است مانند زبان خارجی، داوری و غیره را در سامانه بارگزاری کنند.

پس از پایان ثبت‌نام، متقاضیان باید در دوره آموزش مجازی داوری که توسط موسسه حقوق عمومی دانشگاه تهران برگزار می‌شود شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون به عنوان داور در دعاوی کسب‌و‌کارهای مجازی که به آنان ارجاع خواهد شد، نقش خود را ایفا کنند.

علاقه‌مندان برای تکمیل فرم ثبت‌نام داوری می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.