راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

9 شرکت تکنولوژی و یک بانک ده برند برتر جهان سال 2018 معرفی شدند

نام با ارزش‌ترین برندهای سال 2018 هم معرفی شد. این فهرست ده‌تایی توسط یک شرکت مشاوره برندیگ به نام برند فایننس تهیه شده است و بر اساس ویژگی‌هایی مانند بازاریابی و سرمایه‌گذاری، سهم سرمایه و عملکرد کسب‌وکار آنها، میزان مشارکت هر یک از برندها و قدرت هرکدامشان در رابطه با نوع فعالیت‌هایشان، خطرپذیری و پتانسیل برند در آینده نسبت به رقبایش ازجمله عواملی بود که میزان موفقیت و برتری هر یک از این ده برند را نسبت به دیگری تعیین می‌کرد.

نکته جالب توجه این است که با ارزشمندترین برندهای برتر سال 2018 را 9 شرکت تکنولوژی و یک بانک توانستند از آنِ خودشان کنند. نام معروف GAFA (گوگل، آمازون، فیس‌بوک و اپل) جزو پنج برند اول این دسته‌بندی هستند.

1- آمازون

فبلا رتبه سوم را داشت اما امسال با بیش از 150 میلیون دلار ارزش به صدر جدول صعود کرده است.

2- اپل

میراث استیو جابز که در کار لپ‌تاپ و تلفن همراه است همچنان توانسته خودش را با ارزش معادل 146 میلیون دلار در جایگاه دوم جدول حفظ کند.

3- گوگل

قوی‌ترین موتور جستجوی جهان که سال گذشته در رده اول بود امسال با دو پله افت و نزدیک به 121 میلیون دلار درآمد در جایگاه سوم قرار دارد.

4- سامسونگ

برندی از کره جنوبی در شهر سئول که می‌خواهد تبدیل به رهبر بازار دیجیتال جهان شود.

5- فیس‌بوک

شبکه اجتماعی مارک زوکربرگ جوان سال گذشته در رده نهم بود اما امسال با 89 میلیون دلار در رده پنجم قرار گرفته و رشد قابل توجهی داشته است.

6- شرکت ارتباطات راه دور آمریکا (AT&T)

بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت پهن‌باند، اشتراک تلویزیون اینترنتی و دومین اپراتور شبکه تلفن همراه آمریکا است که سال گذشته در جایگاه چهارم بود و امسال دو پله سقوط داشته است.

7- مایکروسافت

کمپانی بیل گیتس که زمانی برای سال‌های متوالی در صدر بود حالا هر سال با افت روبه رو است. در حالی که سال گذشته در رده پنجم بود امسال به رده هفتم سقوط کرده است.

8- ورایزن

شرکت مخابرات آمریکایی است که درصد قابل توجهی از پهنای باند جهانی اینترنت را تامین می‌کند، همچنین در زمینه مخابرات بی‌سیم، ارتباطات و سرویس‌دهی به شرکت‌های ارتباطات راه دور (وایرلس) نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. سهام شرکت ورایزن در بازار بورس نیویورک و بورس نزدک معامله می‌شود. این شرکت با 72 میلیون دلار و یک پله افت در مقام هشتم قرار گرفته است.

9- وال‌مارت

از رده هشتم به نهم سقوط کرده است. شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، سوپر مارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است.

10- بانک تجاری و صنعتی چین

با 59 میلیون دلار توانسته خودش را در جایگاه دهم حفظ کند.

منبع: هفت صبح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.