پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رونمایی از سامانه پرداخت الکترونیک خسارات بیمه دی
از سامانه پرداخت (اتوماتیک) الکترونیک خسارات بیمه دی در شرکت بیمه دی رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی بانک دی، از سامانه پرداخت (اتوماتیک) الکترونیک خسارات بیمه دی در شرکت بیمه دی با حضور مدیرعامل بانک دی، مدیرعامل شرکت بیمه دی و معاونین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک و بیمه رونمایی شد.
در این مراسم ابتدا محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، از ایجاد چنین رویدادی ابراز خرسندی کرد و گفت: «کار کردن به صورت تیمی در شکلگیری انواع محصولات و خدمات مشترک بین بانک و شرکت بیمه دی میتواند بسیار حائز اهمیت باشد.»
او بر اهمیت تشکیل شرکت بیمه دی و نقش سازنده آن تأکید کرد و افزود: «شرکت بیمه دی از انسجام خوبی برخوردار است و با ایجاد یک کار جمعی به راحتی میتواند در جهت رفع مشکلات و برآورده ساختن نیازهای مخاطبین جامعه هدف تأثیرگذار باشد؛ همچنین در بسیاری از شهرهایی که دسترسی به بانک دی برای مشتریان دشوار است، شرکت بیمه دی با دارا بودن نمایندگی در بسیاری از شهرها و شهرستانهای کشور با بهرهمندی از ظرفیتهای موجود قادر خواهد بود این عدم دسترسی به شعبه بانک را پوشش دهد.»
در ادامه این مراسم مجید بختیاری، مدیرعامل شرکت بیمه دی بر اهمیت کار جمعی تأکید کرد و گفت: «مجموعه بیمه دی با مجوز از بیمه مرکزی در حال حاضر در تمام رشتههای بیمهای دارای مجوز است و 49 شعبه در کشور دارد که در بین شرکتهای بیمهای بخش خصوصی و کوچک جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.»
بختیاری ادامه داد: «شرکت بیمه دی قریب به 600 نمایندگی در سراسر کشور دارد و حتی در شهرهایی که فاصلهشان تا مرکز استان بسیار دور است، توانسته با ایجاد نمایندگی نیازهای مشتریانش را مرتفع نماید که از این نظر نیز جایگاه سوم را در بین شرکتهای بیمهای دارد.»
مدیرعامل بیمه دی افزود: «جامعه آماری شرکت بیمه دی در حدود 1700 نفر بیمه شده است که این مجموعه توانسته با ایجاد همکاری و همافزایی متقابل با بانک دی، پاسخگوی نیازهای جامعه هدف خود باشد، البته در شرایطی که بانک دی در بسیاری از شهرها فاقد شعبه است، نمایندگی بیمه دی در آن شهرها توانسته تسهیلات خوبی را به بیمهشدگان ارائه کند.»
او در پایان با ابراز خرسندی بر نقش مدیریت کارتابل و داشبرد مدیریتی اهتمام داشت و گفت: «بدون شک با همکاری متقابل بین بانک و بیمه و تداوم کار تیمی در آیندهای نزدیک نیز شاهد ایجاد سرویسهای جدید بیمهای و ارائه تسهیلات بهتر به جامعه هدف که همان خانواده معظم شاهد و ایثارگر هستند، خواهیم بود.»
محمدعلی بخشی زاده معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی نیز با بیان این که این سامانه دارای دو بخش مجزا است که وظیفه پردازش و پرداخت خسارات اعلام شده به بانک دی را به صورت اتوماتیک دارد گفت: «بخش اول متشکل از یک وبسرویس است و دادههای مربوط به تراکنشها را دریافت میکند، پس از دریافت اطلاعات و انجام پردازشهای لازم مبلغ خسارت از سپرده بیمه دی کسر و به سپرده زیان دیده واریز میشود و بخش دوم سامانهای است که جهت مدیریت سرویسها طراحی شده و مدیر پروژه به وسیله این سامانه مجوزهای دسترسی به قسمتهای مختلف وب سرویس را کنترل میکند.»
او قابلیتهای خاص این پروژه را پیادهسازی کارتابل سرویسهای یاقوت عنوان کرد که بر اساس آن برای اولین بار در بانک دی برداشت از سپردههای مشترک را امکانپذیر میکند، همچنین از قابلیتهای BigData در قسمت مانیتورینگ این پروژه نیز استفاده شده است.
از طریق سامانه پرداخت الکترونیک خسارات بیمه دی، از این پس بیمه شوندگان میتوانند خسارات خود را به صورت آنلاین پرداخت نمایند.