راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه آوا در بانک مسکن راه‌اندازی شد

سامانه آوا در بانک مسکن به منظور ارائه خدمات مطلوب به هموطنان کم‌توان و همچنین نابینایان جامعه راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، ساسان شیردل، مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در خصوص سامانه آوا اعلام کرد: «در راستای مسئولیت اجتماعی نهادهای اجرایی در ارائه خدمات مطلوب به هموطنان کم‌توان، سالمند و همچنین نابینایان جامعه، در مردادماه 95 پس از بررسی نیازمندی‌های این گروه از مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، اقدام به امکان‌سنجی فنی و ارائه طرح پیاده‌سازی سامانه آوا نمود. بر همین اساس طی جلسات مشترک با انجمن روشندلان اصفهان و جمع‌آوری نقطه نظرات این انجمن این طرح مورد بازبینی قرار گرفت و طرح نهایی تدوین و آماده پیاده‌سازی شد.»

پس از این مرحله طی جلسات مشترک با شرکت‌های پیمانکار به جهت ایجاد زیرساخت فنی برای بهره‌گیری از این قابلیت و ایجاد پروتکل مشترک بین شرکت‌های مذکور برگزار شد و در نهایت سامانه آوا قادر به مدیریت و پخش پیام‌های ارسالی توسط سامانه پرداخت با کارت به صوت کاملاً مشابه صدای انسان و قابل درک برای مشتری شد. در این پروژه کلیه متن‌ها شامل نام و نام خانوادگی، مبالغ، شناسه قبض و پرداخت، صورتحساب، شرح خطاها و نتایج ارسالی و … قابل قرائت توسط دستگاه خودپرداز خواهد بود و به صورت پارامتریک قابل تعریف است.

راه‌اندازی این سرویس سبب می‌شود که ریسک‌های امنیتی و مخاطرات ناشی از کلاهبرداری از مشتریان به دلیل قرائت کلیه متون و شفاف‌سازی تراکنش برای مشتری به حداقل ممکن رسیده و بانک مسکن به عنوان مجری این طرح همچنان به عنوان بانک پیشرو در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در سطح کشور مطرح شود. به طوری که در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک، بانک مسکن به عنوان نخستین بانک، جایزه نوآورانه دکتر نوربخش را در حوزه مسئولیت اجتماعی با نام سامانه آوا کسب کرد و جایزه آن هم به ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل این بانک اهدا شد.

همچنین شیردل اظهار داشت: «از مزایای استفاده از سامانه آوا تسهیل خدمات بانکی به صورت مستقل و بدون نیاز به داشتن همراه (معلولین بینایی) از درگاه‌های مختلف است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.