راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین کشوری که دو ارز رمزنگاری‌شده ارائه می‌دهد، ونزوئلا است؟

پس از انتشار و فروش نخستین ارز مجازی «پترو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد هفته آینده نیز دومین ارز مجازی را با پشتوانه فلزات منتشر می‌کند که در این صورت ونزوئلا به نخستین کشور با دو ارز مجازی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پس از انتشار موفقیت‌آمیز ارز رمزنگاری شده پترو از سوی ونزوئلا این کشور قصد دارد دومین ارز رمزنگاری‌شده خود را نیز منتشر کند.

شبکه خبری تلویزیونی گلوویژن اعلام کرد: «در صورتی که ونزوئلا دومین ارز مجازی خود را منتشر کند به نخستین کشوری تبدیل خواهد شد که دو ارز مجازی را در کشورش تاکنون رایج کرده است.»

این شبکه تلویزیونی همچنین اعلام کرد: «نیکلاس مادرو رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشتر اعلام کرده بود که این ارز مجازی توسط ذخایر نفت این کشور پشتیبانی می‌شود و ارز جدید هم به پشتوانه فلزات این کشور منتشر خواهد شد. قرار است این ارز مجازی جدید هفته آینده در این کشور منتشر شود.»

ونزوئلا تلاش می‌کند تا با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در این کشور سلطه دلار را در بازارهای جهانی به ویژه به کشور خودش کاهش دهد. رئیس‌جمهور این کشور قبلاً هم به کشورهای تولیدکننده نفت پیشنهاد داده بود تا در مبادلات نفتی به جای دلار از ارزهای رمزنگاری شده استفاده کنند.

کارشناسان معتقدند استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای کشورهایی که نرخ مبادله ارز آنها نسبت به دلار ضعیف‌تر است شرایط بهتری را رقم خواهد زد.

همچنین این کارشناسان می‌گویند استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای کشورهایی با تورم بسیار بالا مناسب‌تر است. طی سال‌های گذشته تورم در ونزوئلا به ۷۰۰ درصد رسیده بود.

همچنین برخی معتقدند ارزهای رمزنگاری شده روش خوبی برای تحریم‌های کشورها علیه آنها است از جمله اینها تحریم‌های دلاری است که معمولاً از سوی آمریکا برای برخی کشورها از جمله ونزوئلا اعمال شده است.

آمریکا به ونزوئلا هشدار داده است که استفاده از ارزهای رمزنگاری شده آنها را مشمول جریمه خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.