پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سمینار بانکداری دیجیتال توسط موسسه اعتباری کوثر برگزار شد
اولین سمینار بانکداری دیجیتال با حضور اعضاء هیئت عامل، کارشناسان موسسه اعتباری کوثر و کارشناسان بانکداری دیجیتال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر، مصطفی امجدیان مدیر مرکز مطالعات و نوآوری موسسه در این سمینار ضمن خیر مقدم به مدیران و کارشناسان گفت: «هدف از برگزاری این سمینار، آشنایی کارکنان موسسه با مفاهیم بانکداری دیجیتال، تأثیر فناوریهای نوین و ایجاد تحولات بنیادین صنعت بانکداری است.»
مدیر مرکز مطالعات و نوآوری موسسه اعتباری کوثر افزود: «از جمله فاکتورهای مهم و عامل محوری موفقیت بانکها در حوزه تحول دیجیتال، فراگیر کردن فرهنگ دیجیتالی است که در سطوح مختلف سازمان، مشتریان و آحاد جامعه باید برنامهریزی و نهادینه شود.»
امجدیان تصریح کرد: «ما در موسسه اعتباری کوثر بر آنیم تا در جهت توسعه فرهنگ دیجیتالی از ابزارها و امکانات خود نهایت بهرهبرداری را کرده و همزمان در سایر فاکتورها مانند تمرکز بر تجربیات مشتریان، فضای رشد، نوآوری و اخذ ایدههای جدید از سطح شعب حرکت برنامهریزیشدهای را دنبال کنیم.»
مهدی شامی زنجانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: «بر اساس پیشبینیهای بسیاری از مؤسسات بینالمللی، بانکداری دیجیتالی مدل اصلی صنعت بانکداری در سال 2020 خواهد بود بنابراین نوآوری، نیاز محیط رقابتی امروز است و بانکها گریزی از سرمایهگذاری بر روی فناوریهای نوین ندارند.»
شامی زنجانی در ادامه به ابعاد اصلی بانکداری دیجیتال پرداخت و افزود: «بانکداری الکترونیکی صرفاً یکی از کانالهای درآمدی هر بانک است؛ اما بانکداری دیجیتالی به عنوان یک مدل کسبوکار بر استراتژی، ساختار و فرهنگ سازمانی بانک تأثیر میگذارد، تجربه دیجیتالی مشتری، تحلیل داده، شبکههای اجتماعی، برنامههای بانکداری مبتنی بر تلفن همراه، دیجیتالی شدن فرآیندها و زیرساختهای بانکداری، نوآوری باز و پرورش نیروی انسانی مستعد دیجیتالی به عنوان ابعاد اصلی بانکداری دیجیتالی شناخته شدهاند.»
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به تحول دیجیتال و تحول کسبوکار تصریح کرد: «در سال 2018، تحول دیجیتال به یک واقعیت غیر قابل انکار برای سازمانها تبدیل میشود.»
او با ارائه آماری از دیجیتال شدن صنایع و مدلهای کسبوکار گفت: «بانکداری در رتبه دوم دیجیتالی شدن صنایع قرار دارد و در صورتی که بانکها به سمت دیجیتال شدن حرکت نکنند قطعاً در آیندهای نزدیک غرق خواهند شد.»