راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارت‌آپ LoopX پس از دریافت 4.5 میلیون دلار از طریق ICO، ناپدید شد

استارت‌آپ LoopX، استارت‌آپ نوظهوری در عرصه ارزهای رمزنگاری‌شده است و بعد از اینکه میلیون‌ها دلار پول سرمایه‌گذاران را از طریق ICO به دست آورد، ناپدید شد. این پلتفرم سرمایه‌گذاری پس از اینکه در عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده توانست 4.5 میلیون دلار به دست بیاورد، وب‌سایت و دیگر اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی‌اش مانند فیس‌بوک، توئیتر، یوتیوب و تلگرامش حذف شده است.

بر اساس یک نسخه ذخیره‌شده از وب‌سایت که البته در حال حاضر حذف شده است، سرمایه‌گذاران در مجموع 276 بیت‌کوین و 2 هزار و 446 اتریوم را در گرو یک ICO تقلبی و طی پنج بار فروش توکن‌ها در ژانویه سال 2018 قرار دادند.

بخش بازاریابی LoopX پیش‌تر گفته بود که: «بعد از ماه‌ها توسعه و انجام آزمایشات موفقیت‌آمیز با سودهای کلان، اکنون می‌توانیم با خیال راحت الگوریتم تجارت LoopX را ریلیز کنیم. این نرم‌افزار به ما فرصتی می‌دهد تا بتوانیم بیشتر از آنچه در زندگی واقعی می‌توانیم، به‌صورت آنلاین پول به دست آوریم.»

در ادامه LoopX ادعا کرده بود که: «نرم‌افزار ما می‌تواند بیش از 10 هزار معامله در ثانیه و محاسبه بیش از 100 ارز را همزمان انجام دهد. ما همیشه به دنبال فرصت‌هایی بودیم تا بتوانیم سودهای بیش از 10 درصد به دست آوریم و این مقدار سود را هم به‌صورت هفتگی به اعضایمان پرداخت می‌شود. شاید چنین چیزی در دنیای مالی معمول و متعارف امکان‌پذیر نباشد اما در دنیای رمزنگاری‌شده‌ها به واقعیت تبدیل می‌شود.»

رویکرد نرم‌افزار تجارتی LoopX اتفاق جدید و تازه‌ای هم در دنیای ارزهای رمزنگاریشده محسوب نمی‌شود و استارت‌آپ‌هایی از این دست بسیار هستند که در همین سال 2018 و پس از جذب سرمایه از طریق ICO کسب‌وکارشان متوقف شده است؛ استارت‌آپ‌هایی مانند بیت‌کانکت، داوور و پرودِم نمونه‌هایی از این دست به شمار می‌روند.

در وایت پیپر منتشرشده از LoopX نوشته شده بود که: «در نهایت فرصت برای سرمایه‌گذار به وجود آمد تا بخشی از انقلاب موجود باشد و از نظر مالی آزاد شود. اولویت ما این است که به شما فرصتی دهیم تا گوشه‌ای بنشینید و کار را به دست ما بسپارید و شاهد رشد پولتان باشید.»

اتفاقی که شاید افسوس ماجرا را بیشتر کند این است که حدود یک ماه پیش از اتفاق LoopX مطلبی در سایت رِدیت منتشر شد و این هشدار را داد که ممکن است کلاهبرداری و تقلبی از طریق این استارت‌آپ انجام شود اما متاسفانه همه این پیام را دریافت نکردند.

منبع: The Next Web

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.