راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک ملی ابوظبی به عنوان اولین بانک در خاورمیانه از سرویس ریپل استفاده می‌کند

چند روز پیش، بانک ملی ابوظبی (NBAD) اعلام کرد که از پلتفرم زنجیره بلوک ریپل برای انجام پرداخت‌های برون مرزی‌اش استفاده می‌کند. این اقدام توسط بزرگ‌ترین وام‌دهنده امارات متحده عربی، به منزله مشروعیت بخشیدن و اثبات کسب‌وکار ریپل در راستای انجام سریع نقل و انتقلات برون مرزی است.

ریپل در بیانیه‌ای گفت: «امروز ما مفتخریم اعلام کنیم که بانک ملی ابوظبی نخستین بانک خاورمیانه است که از راهکار ریپل برای انجام پرداخت‌های برون مرزی آنی مشتریانش استفاده می‌کند. با استفاده از ریپل این امکان برای مشتریان ریپل فراهم می‌شود تا بتوانند در یک کانال کارآمد، امن و قابل اعتماد، پرداخت‌ها و انتقال پول بین‌المللی بین بازارهای منطقه انجام دهند.»

مدیرعامل ریپل، برد گارلینگهوس می‌گوید: «بانک‌ها و مشتریانشان درباره وعده و وعیدهایی که فناوری زنجیره بلوک در راستای انجام پرداخت‌های برون مرزی داده بود، شنیده بودند و حالا برخی از بانک‌های نوآورانه و موفق مانند بانک ملی ابوظبی با استفاده از سیستم پرداخت مبتنی بر ریپل، بر این وعده‌ها جامه عمل پوشانده‌اند. چنین اقداماتی منجر به این می‌شود که در سال 2018 تجاری‌سازی وسیع‌تری از فناوری زنجیره بلوک در سطح جهانی ببینیم.»

منبع: Express

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.