راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا کارت‌های ملی هوشمند به ابزار یکپارچه دسترسی به خدمات مالی تبدیل می‌شود؟

ماهنامه عصر تراکنش / سال‌هاست که قرار است کارت‌های ملی، هوشمند شود و سال‌هاست که قرار است این کارت‌های هوشمند به کارت اصلی مردم برای دسترسی به خدمات الکترونیکی تبدیل شود.

به نظر می‌رسد زمینه‌های انجام این اتفاق مهم فراهم ‌شده است. پروژه کارت ملی هوشمند چند وقتی است که به مرحله اجرا رسیده و بخشی از مردم به‌جای استفاده از کارت‌های لمینت‌شده از کارت‌های هوشمند هولوگرام‌داری استفاده می‌کنند که از کارت‌های بانکی بزرگ‌تر نیست.

اطلاعات افراد در مرکز داده سازمان ثبت ‌احوال ثبت ‌شده و هر جایی که این کارت‌ها اسکن شوند، می‌توانند امضای دیجیتال و اثر انگشت صاحب آن را در خود داشته باشند؛ اما هوشمند بودن این کارت‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و به‌تازگی با به‌روزرسانی که روی سامانه‌های بانکی صورت گرفته است، می‌توان بدون استفاده از کارت بانکی با کمک کارت ملی هوشمند برای انجام عملیات بانکی استفاده کرد.

ببینید: رونمایی از سرویس‌های بانکی مبتنی بر کارت ملی هوشمند در بانک ملت

بانک ملت پنجم دی‌ماه در مراسمی با حضور محمد بیگدلی؛ مدیرعامل بانک ملت، حمید درخشان‌نیا؛ رئیس سازمان ثبت ‌احوال و هیات همراه و جمعی از مدیران ارشد بانک ملت و شرکت‌های زیرمجموعه این بانک در شعبه بانک ملت در خیابان بهبودی، از سرویس‌های بانکی مبتنی بر کارت ملی هوشمند رونمایی کرد. با در دست داشتن کارت ملی هوشمند، مردم می‌توانند به دستگاه‌های خودپرداز، خوددریافت و VTM بانک ملت مراجعه کنند و از سرویس‌های بانکی از جمله؛ برداشت وجه، واریز وجه، انتقال وجه، افتتاح حساب و… استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.