راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی محصول accub.in / ثبت اطلاعات تمام کارت‌های بانکی بدون تایپ، فقط با اسکن کارت

در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اتفاق‌های مهم زیادی افتاد و محصولات زیادی رونمایی شدند یکی از این محصولات accub.in بود. این محصول که در شرکت فرازپردازان طراحی و پیاده‌سازی شده است، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به جای وارد کردن دستی اطلاعات کارت‌های بانکی در اپلیکیشن‌های بانکی و پرداختی خود، کارت‌های بانکی مورد نظر را اسکن کنند و نه‌تنها سرعت کار را بالا ببرند بلکه جلوی اشتباه از تایپ و ورود اطلاعات غلط را بگیرند. در این محصول، برای تشخیص اطلاعات کارت‌های بانکی نیازی به برقراری ارتباط با اینترنت نیست و در تمامی سیستم‌عامل‌های موبایلی نیز قابل دسترس است.

محمدامین شیرزاد، مدیرعامل شرکت فرازپردازان با بیان اینکه این محصول از طریق جریان ویدئویی موبایل، شماره کارت و تاریخ انقضا را تشخیص داده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد، گفت: «با توجه به اینکه کارت‌های بانکی متنوعی وجود دارد که شماره کارت، فونت و تاریخ انقضای آنها متفاوت است؛ استاندارد مشخصی برای این منظور وجود ندارد. برای رفع این مشکل و به‌منظور انتقال وجه نقد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این محصول طراحی شد تا در اختیار اپلیکیشن‌های موبایل بانک قرار گیرد تا در انتقال وجه کارت به کارت و ثبت کارت‌های جدید از آن استفاده شود.»

او با بیان اینکه این محصول، به مدت شش ماه در بخش تحقیق و توسعه شرکت فرازپردازان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: «درحال حاضر دقت این محصول به 95 درصد رسیده است اما هدف ما این است که آن را بهبود ببخشیم. این محصول در دو نسخه IOS و اندروید به صورت SDK تعبیه شده است و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار می‌گیرد. ما به‌عنوان همکار تجاری شرکت «ارتباط فردا» و «پیدا» و توسعه­‌دهنده «همراه کارت» برای اولین بار این محصول را در اپلیکیشن همراه کارت استفاده کردیم. البته همه می‌توانند از این محصول استفاده کنند و درحال حاضر اپلیکیشن سکه، بانک انصار و بانک پارسیان برای دریافت accub.in اعلام آمادگی کرده‌اند.»

شیرزاد در پایان عنوان کرد: «تولید تمام این محصول توسط شرکت خودمان بوده است و نمونه مشابه با قابلیت خواندن کارت‌های با فونت فارسی و انگلیسی در کشور وجود ندارد. علاقه‌مندان جهت تست و بررسی آن به سایت https://accub.in/مراجعه کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.