راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قیمت یک بیت‌کوین؛ الان یا الان؟

نوسان قیمت بیت‌کوین عده زیادی را گیج کرده است. بسیار ناخن‌هایی که در این هفته جویده شدند و بسیار موهایی که طی این روزها ریختند. افرادی که از بالا رفتن قیمت بیت‌کوین ذینفع هستند، روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارند.

هم‌اکنون که در حال نوشتن این متن هستم، قیمت هر بیت‌کوین معادل 8232/14 دلار است. پیچیدگی‌ها و بالا و پایین شدن قیمت بیت‌کوین در ایران بیش از کشورهای جهان اول است، دلیل آن واضح است؛ تبدیل ریال به پول‌های مرسوم جهانی هم خود دارای نوساناتی محسوس است.

کسانی که در ایران تنفس می‌کنند و مدام قیمت بیت‌کوین را چک می‌کنند، با هر بار جابه‌جایی قیمت این ارز، به قیمت دلار هم نگاه می‌کنند. در همین یک ماه اخیر دلار سیر صعودی داشته و بیت‌کوین مجموعا سیر نزولی داشته است.

عده‌ای معتقدند که همین امروز وقت سرمایه‌گذاری بر روی چنین ارزهایی است و قیمت آنها در آینده بالا می رود، به نظر عده‌ دیگری از این بازار، دیگر نمی‌توان عاید سود خاصی شد. آن مرد بسیار چاق هم برای سرنگونی بیت‌کوین فراخوان داده است.

در این لحظه که در حال منتشر کردن این متن هستم(ساعت 4:59 عصر چهارشنبه 18 بهمن 96)، قیمت هر بیت‌کوین معادل 8434/27  دلار و قیمت هر دلار معادل 4769 تومان است. حدود ۲۰۰ دلار اختلاف قیمت در همین چند دقیقه، نشان‌دهنده ریسک بسیار زیاد تجارت در این فضا است. این را هم اضافه کنید که برای خرید بیت‌کوین در ایران کارمزد زیادی به واسطه‌هایی که تعدادشان زیاد نیست، باید پرداخت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.