پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
معاون امور بینالملل و حقوقی پلیس فتا ناجا بر لزوم حفظ حریم خصوصی بانکی توسط هموطنان تأکید کرد و گفت: «باید تعداد کارتهای بانکی در دست مردم نیز کاهش یابد و همه در یک کارت تجمیع شود.»
به گزارش ایلنا، سرهنگ حسین رمضانی درباره نکات امنیتی لازم برای خرید با کارتخوان، اظهار داشت: «براساس آمار بانک مرکزی امروز شاهد ۳۰۰ میلیون کارت بانک فعال در کشور در دست مردم هستیم که در برابر جمعیت ۸۰ میلیونی ایران نشان میدهد که به صورت تقریبی هر شخص واحد شرایط ۵ کارت بانکی از بانکهای مختلف دارد.»
او افزود: «این حجم از کارت بانکی یک تهدید و مسئلهای قابل توجه است و مسئولان ما باید به این موضوع توجه داشته باشند زیرا در استانداردهای دنیا تمامی کارتهای بانکی در یک کارت تجمیع و تنها با یک کارت تراکنش مالی انجام میشود.»
معاون امور بینالملل و حقوقی پلیس فتا ناجا در ادامه گفت: «در شرایط فعلی در همه فروشگاهها با انواع کسبوکار و حتی فروشندگان دورهگرد هم دستگاه کارتخوان سیار دارند. این در حالی است که به صاحبان دستگاههای کارتخوان هنگام تحویل دستگاه، توضیحات امنیتی و هشدارهای لازم داده میشود.»
سرهنگ رمضانی افزود: «هموطنان باید به این نکته توجه داشته باشند که تمامی اطلاعات روی کارت اعم از CCV۲، تاریخ انقضا و سایر اطلاعات به همراه رمز دوم و شماره کارت بسیار خطرآفرین است و نباید صاحبان کارت به راحتی این اطلاعات را در اختیار فروشندگان قرار دهند.»
او با تأکید بر اینکه فروشندگان نباید درخواست کارت و خریداران نیز نباید کارت را تحویل بدهند، گفت: «دستگاه کارتخوان باید به طور حتم روی پیشخوان قرار بگیرد و همچنین اگر قرار بود رمز با صدای بلند اعلام شود، دیگر نیازی به ایجاد رمز نبود.»
معاون امور بینالملل و حقوقی پلیس فتا ناجا با تأکید بر اینکه باید به این نکته توجه شود که هموطنان باید حریم خصوصی بانکی خود را حفظ کنند، ادامه داد: «از هموطنان نیز درخواست دارم تا قانون تجارت الکترونیک را مطالعه کنند؛ زیرا در قانون ۳۳، ۳۴ و ۳۷ این قانون مشتریان میتوانند تا ۷ روز پس از خرید کالا، کالا را بازگردانند.»
به گفته او، اگر مشتریان از حقوق خود مطلع باشند به طور حتم مشکلات کمتر خواهد شد.