راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عضو هیات مدیره پست بانک: سال آینده در شبکه شتاب یکی از 10 بانک اول کشور هستیم

محمدحسین مهرانی عضو هیات مدیره پست بانک ایران در جلسه ارزیابی شعب درجه دو این بانک اظهار داشت: «این بانک در آذرماه سال جاری 31 میلیون تراکنش شتابی و غیرشتابی در سمت بانک مرکزی ثبت کرده که منحنی رشد تراکنش‌های آن قابل مقایسه با بانک‌های دیگر نیست و انتظار داریم با این رشد مثبت بتوانیم درسال 1397 براساس پیش‌بینی‌های موجود جزو 10 بانک اول کشور باشیم.»

به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران، او در ادامه ضمن بیان مطلب فوق گفت: «براساس گزارش بانک مرکزی در نیمه دوم سال جاری، هیچ‌گونه تراکنش ناموفقی نداشته‌ایم.»

او افزود: «خوشبختانه درحال حاضر و باتوجه به خروج نرم‌افزارهای بانک از حالت جزیره‌ای به حالت یکپارچه، اعتماد به کارت‌های پست‌بانک بیش از پیش افزایش یافته است.»

مهرانی عنوان کرد: «مهاجرت از نرم‌افزارهای فراز، سیمیا و کیمیا به نرم‌افزار جدید به علت تراکم اطلاعات مشتریان، تکمیل منوهای این نرم‌افزار را با صرف زمان بیشتری همراه کرده و برای رفع این مورد اقدام به ایجاد سامانه هوش تجاری (BI) کردیم که داشبوردهای آن شامل؛ تسهیلات، مدرن، کارت، سپرده، انواع ترازهای مالی، درخواستی، اعتبارسنجی، خزانه‌داری، آمار و بودجه، چک درون بانکی و باجه‌های خدمات بانکی است.»

او در پایان برنامه‌های بانک درسال آینده را تمرکز بیشتر بر کارت‌های اعتباری، ارتقاء اپلیکیشین‌های بانک و E-shop برای افزایش کارمزدهای پرداختی برشمرد و بر انجام این مهم تأکید کرد.

همچنین مهندس فلاح فر عضو هیات مدیره در جلسه مذکور ضمن تأکید بر اهمیت و حساسیت عملکرد کارکنان واحدهای اجرائی به‌عنوان پیشانی بانک گفت: «کارمزدها، خدمات، مدل‌های جذب مشتری و ارتباط مشتری باید با دقت و اثربخشی بیشتر تدوین و عملیاتی شود.»

او با اشاره به تلاش مضاعف کارکنان در راستای ارتقاء و دستیابی به چشم‌انداز بانک گفت: «در راستای این مهم نظام پیشنهادات بانک باید واحد تحقیق و توسعه را فعال‌تر و مؤثرتر نماید. البته حضور نیروهای باتجربه و خبره واحدهای اجرائی بانک در بدنه مدیریتی برای ارائه رهنمودها و سیاست‌گذاری‌های بانک می‌تواند در انجام این امر اثربخش باشد.»

فلاح‌فر با اشاره به مأموریت بانک به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه IT و ICT عنوان کرد: «دولت به دنبال توسعه اقتصادی در روستاها و مناطق کم برخوردار جهت مهاجرات‌زدایی است که در راستای آن وظیفه خرده‌بانکداری را به پست بانک جهت ارائه خدمات بانکی و اعتباری به این مناطق واگذار کرده است.»

او هدف صندوق توسعه ملی را ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم در راستای مهاجرت‌زدایی و جلوگیری از تبعات آسیب‌های اجتماعی به جهت بیکاری دانست و گفت: «با عاملیت این صندوق، پست بانک باید جذب منابع را به سمتی که منجر به ایجاد شغل پایدار می‌شود هدایت کرده و از منابع در اختیار در راستای این مهم استفاده نماید و البته اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی مستلزم نظارت بر استفاده صحیح و درست است.»

عضو هیات مدیره در ادامه؛ شعب را به سه بخش دایره صندوق، حوزه اعتباری و حسابداری تفکیک و اظهار داشت: «دایره صندوق پیشانی شعب در مواجه با مشتری است که کارکنان آن باید اخلاق مدار بوده و تسلط کامل به قوانین و مقررات داشته باشند.»

او بررسی و نظارت بر عملیات مشتری، نظارت بر مدارک مشتریان، تجزیه‌وتحلیل، تصمیم‌گیری متناسب با درخواست مشتری، نظارت بر وثایق، نظارت بر مصرف درست تسهیلات و همچنین نظارت بر برگشت منابع را از وظایف مهم حوزه اعتباری شعب برشمرد.

فلاح فر باجه‌های خدمات بانکی را شرکاری تجاری بانک دانست و گفت: «بخش عمده‌ای از منابع بانک از درآمد و کارمزدهای باجه‌ها از زحمات کارگزاران حاصل شده که ما باید در بهبود کسب‌وکارهای این باجه‌ها تمام تلاش خود را داشته باشیم و بعضی نظارت‌ها و دستورالعمل‌ها درخصوص آنان را باید مورد بازنگری قرار دهیم.»

عضو هیات مدیره در پایان هدف از برگزاری جلسات ارزیابی را انتقال تجربیات دانست و بر شایسته‌سالاری و بهره‌مندی از همکاران ارزشمند و متفکر در بدنه ستاد که منتج به ایجاد تفکر اساسی در تمامی بخش‌های بانک می‌شود تأکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.