راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری سانتاندر و ریپل برای ساخت اپلیکیشن موبایلی مبتنی بر زنجیره بلوک

بانک بزرگ اسپانیایی سانتاندر (Santander) به‌دنبال راه‌اندازی اپلیکیشن زنجیره بلوک مبتنی بر ریپل است و در این سه ماهه نخست سال 2018، این اپلیکیشن موبایلی را در کشورهای لهستان، انگلستان، اسپانیا و برزیل راه‌اندازی خواهد کرد که به گفته سانتاندر منجر به افزایش سرعت پرداخت جهانی بانک می‌شود.

سال گذشته، طی earnings meeting، گروه سانتاندر این نرم‌افزار را معرفی کرد که این قابلیت را داشت تا پرداخت‌ها را در 40 ثانیه و تنها با 3 کلیک انجام دهد. این برنامه شامل کیف پول دیجیتالی و مدیر امور مالی شخصی نیز بود.

در مدت 18 ماهی که این نرم‌افزار به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شد، توانست با موفقیت تراکنش‌های مربوط به اپل‌پی را مدیریت کند و به کاربران امکان ارسال پول بین 10 تا 10 هزار پوند را می‌دهد.

خبرها حاکی از آن است که سانتاندر قصد دارد تا از xCurrent در پروژه اپلیکیشن زنجیره بلوکش استفاده کند. xCurrent نرم‌افزار اختصاصی ریپل است که امکان انجام پرداخت‌های بین‌المللی سریع را برای شما فراهم می‌کند. با اینکه بانک سانتاندر از ارز رمزنگاری‌شده ریپل، XRP، استفاده نمی‌کند اما به‌جایش از فناوری دفاتر کل توزیع‌شده ریپل برای بررسی و ثبت تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

منبع: Dowbit

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.