راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جی‌پی‌مورگان، سیتی‌گروپ و چند موسسه مالی بزرگ دیگر استفاده از بیت‌کوین را متوقف کردند

وحشت از ریسک‌ تبادلات ارزهای رمزنگاری شده موجب شد بانک آمریکا، جی‌پی‌مورگان ، سیتی‌گروپ و چند موسسه مالی بزرگ دیگر از استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در تبادلات خود، دست بکشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، با وحشت از ریسک‌های تبادلات ارزهای رمزنگاری شده، بانک آمریکا، جی‌پی‌مورگان، سیتی‌گروپ و چند موسسه مالی بزرگ دیگر از استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در تبادلات خود، دست کشیدند.

این بانک‌ها خرید ارزهای رمزنگاری شده با کارت‌های اعتباری خود را به علت نوسانات شدید این ارزها متوقف کرده‌اند.

سخنگوی جی‌پی‌مورگان، مری جین راجرز، گفت که این بانک خریدهای ارزهای رمزنگاری شده را متوقف کرده است چراکه نظارت مداوم بر آن مشکل است و به این ترتیب از شرایطی جلوگیری می‌شود که افراد بیش از توان پرداخت خرید می‌کنند.

همچنین ریسک‌هایی در مورد این وجود دارد که افرادی با دزدیدن هویت افراد از کارت اعتباری آنها سرقت می‌کنند و با آن سکه مجازی خریداری می‌کنند که بانک‌ها قادر نیستند پول خود را پس بگیرند.

بانک‌های کپیتال‌وان‌فایننشال و دیسکاور هم با پیروی از این رویه تمام خریدهای ارز رمزنگاری شده با کارت‌های اعتباری خود را ممنوع کردند. مدیر اجرایی ارشد دیسکاور، دیوید نلمز، کاربران ارز رمزنگاری شده را کلاهبردارانی خواند که سعی دارند پول خود را از چین یا جاهای دیگر خارج کنند.

تصمیم ممنوع کردن خریدهای ارزهای رمزنگاری شده توسط کارت‌های اعتباری بعد از آن اتخاذ شد که ارزهای‌ رمزنگاری شده از قله‌هایی که در اواخر سال گذشته فتح کرده بودند با سقوطی شدید به قعر آمدند.

در طول سال گذشته قیمت بیت‌کوین بیش از ۷۰۰ درصد رشد کرد و به ۲۰۰۰۰ دلار رسید اما در روزهای اخیر با سقوطی شدید تا پایین ۸۰۰۰ دلار سقوط کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.