راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وب‌سایت Bitcoin Real Estate چهارصد خانه برای فروش با ارزهای رمزنگاری‌شده دارد

خانه‌ای برای در یکی از بهترین مکان‌های آمریکا قرار دارد که می‌شود آن را با ارائه بیت‌کوین خریداری کرد و به نظر می‌رسد که پرداخت با بیت‌کوین به یکی از روندهای رو به رشد در بازار املاک و مستغلات این کشور تبدیل شده است.

این خانه که در نیوجرسی قرار دارد در شرکت املاک آنلاین آمریکایی زیلو (Zillow) به قیمت 2.15 میلیون دلار برای فروش گذاشته شده است. هرچند که در این سایت گفته شده که فروشنده، بیت‌کوین را هم به‌عنوان شیوه پرداخت می‌پذیرد و اگر کسی بخواهد می‌تواند برای خرید خانه 2.3 میلیون دلار بیت‌کوین پرداخت کند.

طی شش ماه گذشته تعداد شمار زیادی از شرکت‌های مشاور املاک هستند که شروع به پذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده برای پرداخت کرده‌اند و حتی برخی‌ها هستند که فقط و فقط بیت‌کوین را به‌عنوان گزینه پرداختی قبول کرده‌اند.

وب‌سایتی به نام Bitcoin Real Estate وجود دارد که به‌طور تخصصی در حوزه املاک و مستغلاتی فعالیت می‌کند که ارزهای رمزنگاری‌شده پذیرش می‌کنند و در گزارش‌ها آورده است که در اواخر ماه ژانویه، نزدیک به 400 خانه در وب‌سایتش برای خریدوفروش قرار گرفته است.

وب‌سایت دیگری به نام ترولیا (Trulia) اعلام کرده است که هفته گذشته حدود 80 املاک و مستغلات در سایتش ثبت شده که امکان خریدوفروش آنها با ارز رمزنگاری‌شده وجود دارد. همچنین شرکت رِدفین هم اعلام کرده است که شمار املاک و مستغلاتی که امکان خریدوفروش آنها به وسیله ارزهای رمزنگاری‌شده وجود دارد، از 75 مورد در ماه دسامبر 2017 به 134 مورد در ژانویه امسال رسیده است.

اما مشکل اصلی انجام این خریدوفروش‌ها با بیت‌کوین و  ارزهای رمزنگاری‌شده، نوسانات روزانه و یا لحظه‌ای بسیار بالای ارزش این ارزها است که باعث می‌شود تا معامله‌ای که شاید در زمان انجامش، یک معامله منصفانه و منطقی به نظر می‌رسید، یک ماه بعد یک سرقت و غارت واقعی به نظر بیاید.

اولین خرید ملک با استفاده مستقیم از بیت‌کوین در دسامبر سال 2017  و توسط ایوان پاچکو برای خرید دو اتاق خواب در میامی انجام شد.

منبع: Aol

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.