راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حرکت آرام به سوی بانکداری و پرداخت دیجیتال / نگاهی به همایش تحول پرداخت فروشگاهی

ماهنامه عصر تراکنش / همایش «تحول پرداخت فروشگاهی» با شعار «به سوی پرداخت‌های هوشمند و یکپارچه» با حضور مشاوران بین‌المللی، مدیران و کارشناسان ارشد نظام پرداخت، بانکی، اصناف و نیز شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و با رونمایی از محصولات جدید، به میزبانی شرکت توسن‌تکنو روز چهارشنبه اول آذرماه ۱۳۹۶ برگزار شد.

پیش از این، تکنویی‌ها رویداد دیگری برای مدیران بانکی برگزار کرده بودند. برخلاف رویداد قبلی در رویداد دوم آنها سعی کردند از سخنران‌های ایرانی بیشتری استفاده کنند و به نظر می‌رسد نتیجه بهتر از آب درآمده است. شاید یکی از دلایل آن این باشد که ایرانی‌ها بهتر شرایط را می‌شناسند و از وقت استفاده می‌کنند تا سریع سراغ اصل مطلب بروند.

ببینید: نگاهی به آنچه در همایش تحول پرداخت فروشگاهی به میزبانی شرکت توسن‌تکنو گذشت

دکتر محمد مظاهری، مدیرعامل توسن تکنو در این رویداد با اشاره به چهار موج صنعت پرداخت گفت: «ما دوران پول نقد، کارت و پرداخت آنلاین را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون وارد دوران POS 2.0 شده‌ایم.»

مظاهری در گفت‌وگویی با بیان اینکه در بانکداری دیجیتال به‌مرور زمان دیگر شعبه نقش محوری ایفا نمی‌کند و داده جای آن را می‌گیرد، می‌گوید: «بانکداری دیجیتال تفاوت‌هایی با بانکداری الکترونیکی دارد. در بانکداری دیجیتال علاوه بر اینکه از فناوری اطلاعات استفاده می‌شود، نظام و معماری بانک هم تغییر می‌کند. بانک‌های ما که همچنان کاغذمحور هستند، در بانکداری دیجیتال داده‌محور می‌شوند. بسیاری از اطلاعات بانک‌های ایران روی کاغذ است، در صورتی که در بانکداری دیجیتال بسیاری از اطلاعات دیجیتال می‌شود.»

عکاس: احسان خان‌محمدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.