راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لاگارد: مصرف انرژی استخراج بیت‌کوین در سال 2018 به اندازه تولید سالانه برق آرژانتین خواهد بود

کریستین لاگارد، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) در اجلاس جهانی اقتصاد داووس درباره ارزهای رمزنگاری‌شده گفت که استخراج بیت‌کوین فرایند بسیار پر انرژی است و آن را خطرناک دانست.

لاگارد در مصاحبه‌ای که در حاشیه این نشست انجام داد عنوان کرد: «استخراج بیت‌کوین، که میزان استفاده از کامپیوترها را به شدت افزایش می‌دهد، در کل فرایند پر مصرفی است و ما حساب کردیم که در سال 2018، اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، مصرف انرژی مصرفی استخراج بیت‌کوین به اندازه تولید سالانه برق در آرژانتین خواهد بود.»

گزارشی از بلومبرگ نشان می‌دهد مصرف انرژی بیت‌کوین در سال 2017، سه برابر شده است و در ماه دسامبر به مصرف روزانه 43 گیگاوات رسید.

بسیاری از تحلیلگران و محققان در زمینه محیط زیست زنگ خطر را در خصوص مصرف انرژی بیت‌کوین به صدا درآورده‌اند و خود لاگارد هم به شخصه در این اجلاس میزان چنین مصرفی را یک نگرانی بزرگ عنوان کرده است.

درواقع به گفته لاگارد، در چنین شرایط آب‌وهوایی و باتوجه به میزان مصرف زغال سنگ در کشوری مانند چین برای استخراج بیت‌کوین، چنین نگرانی درباره مصرف انرژی استخراج این ارز رمزنگاری‌شده واقعا به یک نگرانی بسیار مهم و جدی بدل شده است.

هرچند که با وجود چنین زنگ خطرها و هشدارهایی، اما با این حال به گفته تحلیلگران میزان مصرف انرژی استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده در حال افزایش است.

یک سوله استخراج بیت‌کوین در چین به خاطر ارزانی برق، سوله‌های بسیاری با استفاده از سخت‌افزارهای مخصوص شبانه‌روزی برای به دست آوردن بیت‌کوین کار می‌کنند. بعضی‌ها از این سوله‌ها با فعالیت 24 ساعته، 2.5 میلیون بیت‌کوین در روز استخراج می‌کنند.

منبع: CNN و همشهری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.