راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جروم پاول رئیس جدید فدرال رزرو چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / جروم پاول گزینه منتخب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برای در دست گرفتن ریاست مهم‌ترین بانک مرکزی جهان است. او احتمالا جایگزین جنت یلنی می‌شود که از اول فوریه 2014 ریاست فدرال رزرو را بر عهده دارد و تا همین اواخر هم جزء گزینه‌های ترامپ محسوب می‌شد. ترامپ در توصیف جروم پاول وی را مردی خردمند، باهوش، مسئولیت‌پذیر و قدرتمند خطاب کرد که قادر است اقتصاد آمریکا را در مواجهه با چالش‌های احتمالی به‌خوبی هدایت کند.

جروم اچ. پاول ۶۴ ساله، جمهوری‌خواه و دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی دانشگاه پرینستون است. وی مدرک حقوق خود را نیز در سال ۱۹۷۹ میلادی از دانشکده حقوق جورج‌تاون دریافت کرد. پاول سال‌ها در شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانکی مانند «دیلون» و «کارتیل» در رده‌های مدیریتی فعالیت کرده است.

جروم پاول شخصی میانه‌رو است. او در چالش نرخ بهره، نه افراطی است و نه اعتقادی به پایین ماندن نرخ بهره دارد. پاول در صحنه سیاست پولی و اقتصادی همواره نظرات میانه‌رویی داشته است و کمتر پیش آمده به مخالفت شدید یا همگرایی کامل با یک جناح بپردازد. پاول در ژوئن ۲۰۱۴ برای حفظ کرسی خود به مدت ۱۴ سال، از سوی اوباما به کمیته بانکی سنا معرفی شد و توانست با کسب ۶۷ رای موافق و ۲۴ رای مخالف، حضور خود را در هیات سیاست‌گذاری بانکی تا سال ۲۰۲۸ میلادی تضمین کند. با وجود انتخاب ترامپ، اما جروم پاول باید رای اعتماد اعضای سنا را هم کسب کند، هرچند با توجه به گذشته معتدل سیاسی ـ اقتصادی او و سابقه میان‌حزبی‌اش، کار سختی را پیش رو ندارد و از همین حالا می‌توان وی را شانزدهمین رئیس فدرال رزرو نامید. پاول در سال ۲۰۱۴ از سد سنایی با اکثریت دموکرات گذشته بود؛ بنابراین رای سنای کنونی با اکثریت جمهوری‌خواه برای او مشکلی به وجود نخواهد آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.