راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیپاد در مشهد افتتاح شد / درباره زهرا میرحسینی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / میرحسینی، کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر است و جزء معدود زنان مدیر فناوری در لایه ارشد بانکداری ایران است. او از زمانی که به‌عنوان عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات به بانک پاسارگاد پیوسته، سعی کرده است ایده‌های جدیدی را در این بانک پیاده‌سازی کند. شاید رسانه‌ای‌ترین آن‌ها کیپاد باشد.

مسئله پرداخت خرد سال‌هاست مورد بحث کارشناسان قرار دارد. موضوعی که به دلایل مختلف ازجمله مدل کلان کسب‌وکاری حوزه پرداخت الکترونیک کشور و مدل کارمزدی مرتبط با آن، میزان سرمایه‌گذاری موردنیاز و وجود ذی‌نفعان متعدد با رویکردهای مختلف؛ راهکارهای ارائه‌شده برای آن تاکنون به‌صورت محدود اجرا شده و به ‌اندازه کافی فراگیر نشده است. در حالی ‌که نیاز به توسعه راهکاری برای پرداخت‌های خرد، هر روز بیشتر احساس می‌شود. در همین راستا، بانک پاسارگاد با همکاری ایرانسل و شرکت فناپِ پرداخت، کیف پول موبایلی خود به نام «کیپاد» را ارائه کرده است. این محصول بر بستر تلفن همراه و سیم‌کارت‌های NFC پرداخت‌های خرد را به‌صورت آفلاین مدیریت می‌کند.

ببینید: آیا کیپاد می‌تواند «اندروید پی» ایران باشد؟

کیپاد ابتدا در قزوین به‌صورت پایلوت رونمایی شد و افتتاح نهایی پروژه کیپاد در شهر مشهد انجام شد. تاکنون تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی کیف پول خرد الکترونیکی انجام شده که هیچ کدام به نتیجه نرسیده است. به نظر می‌رسد این بار باید امیدوار باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.