پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
راهاندازی دوربینهای عبور از چراغ قرمز و جریمه ۱۰۰هزار تومانی
هوشمندسازي معابر پايتخت در سال ۹۱؛
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه شعار امسال پليس راهنمايي و رانندگي پايتخت «بهبود رفتار ترافيكي، هوشمندسازي معابر» است از راهاندازي دوربينهاي عبور از چراغ قرمز در پايتخت خبر داد و گفت: بر اين اساس عبور از چراغ قرمز ضمن جريمه 100 هزار توماني 5 امتياز منفي براي رانندگان وسايط نقليه شخصي و 10 امتياز منفي براي رانندگان وسايط نقليه عمومي به همراه دارد.
سردار حسين رحيمي روز جمعه در گفتوگو با ايسنا، با اشاره به اينكه يكي از اولويتهاي اصلي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در سال جاري موضوع هوشمندسازي معابر و استفاده از تجهيزات الكترونيكي است، افزود: بر اين اساس 15 تقاطع پايتخت تا كنون به دوربينهاي عبور از چراغ قرمز مجهز شدهاند كه اين ميزان تا پايان سال به 70 تقاطع افزايش مييابد.
وي با اشاره به اينكه دوربينهاي نصب شده به صورت خودكار، خودروهايي را كه به حريم گذرگاه عابر پياده تجاوز كرده و بر روي آن توقف كرده و يا از چراغ قرمز عبور كردهاند را جريمه ميكنند، افزود: رانندگان بر اساس آييننامه راهنمايي و رانندگي در زماني كه با چراغ زرد مواجه ميشوند بايد در پشت تقاطع سرعت خودروي خود را كاهش داده و آماده توقف شوند اين در حاليست كه متاسفانه رانندگان با ديدن چراغ زرد تازه پاي خود را بر روي پدال گاز فشار ميدهند تا از چراغ عبور كنند.
رييس پليس راهور تهران با تاكيد بر اينكه گردش به راست تنها در معابري كه چراغ قرمز فلشدار و يا تابلوي گردش به راست دارد، مجاز است افزود: از زمان راهاندازي دوربينهاي عبور از چراغ قرمز در تهران به طور متوسط روزانه حدود 200 دستگاه خودرو به صورت ارشادي جريمه ميشوند كه بزودي اين جريمهها از حالت ارشادي خارج شده و به قبض جريمه رسمي تبديل ميشوند.
پوشش كامل بزرگراههاي تهران با دوربينهاي كنترل سرعت
تجهيز محدوده زوج و فرد به دوربين بزودي
وي از تجهيز تمام بزرگراههاي تهران به دوربينهاي ثبت تخلف سرعت غيرمجاز خبر داد و گفت: هماكنون تمام بزرگراهها به جز يك بزرگراه در پايتخت به اين دوربينها مجهز شدهاند كه بزودي اين بزرگراه نيز به دوربينهاي ثبت تخلف سرعت مجهز شده و به اين ترتيب تمام خودروهايي كه داراي سرعت غيرمجاز باشند در بزرگراههاي پايتخت به صورت الكترونيكي و آنلاين جريمه ميشوند.
رييس پليس راهور تهران تاكيد كرد: بر اساس تمهيدات انديشيده شده محدوده اجراي طرح زوج و فرد نيز در پايتخت به صورت الكترونيكي كنترل شده كه بر اين اساس بزودي دوربينهاي كنترل الكترونيكي محدوده زوج و فرد در اين محدوده نصب شده و نيروهاي پليس به صورت سيستمي مانند طرح ترافيك اين محدوده را كنترل ميكنند.
ايجاد 11 هزار فضاي پارك حاشيهاي با پاركومترهاي مكانيزه در پايتخت
وي به راهاندازي پاركومترهاي مكانيزه در پايتخت اشاره كرد و به ايسنا گفت: اجراي اين طرح كه از اواخر سال گذشته آغاز شده است امسال نيز با قوت ادامه مييابد كه بر اين اساس تا كنون 11 هزار فضاي پارك حاشيهاي در تهران به صورت مكانيزه كنترل ميشود كه تا پايان فروردين ماه سال جاري اين ميزان به 20 هزار فضاي پارك افزايش مييابد.
رييس پليس راهور تهران يكي از مشكلات شهروندان در خصوص اين پاركومترها را ساعت مجاز پارك خودروها با هر بار شارژ عنوان كرد و گفت: براي حل اين مشكل، امكان شارژ ساعت توقف در محلهايي كه پاركومتر نصب شده است براي يكبار شارژ تا 10 ساعت افزايش يافته است كه بدين ترتيب رانندگان ميتوانند در زمان پارك در محلهاي تعيين شده با كارتهاي حمل و نقل شهروندي هزينه پارك خودرو خود را از يك تا 10 ساعت مشخص كنند.
وي افزود: بر اساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي ساعت پارك وسايط نقليه در محلهايي كه پاركومتر نصب شده است از 7 تا 21 است از سوي ديگر بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران هزينه پارك در داخل محدوده طرح ترافيك به ازاي هر ساعت 600 تومان و خارج از محدوده طرح ترافيك 300 تومان تعيين شده است.
رييس پليس راهور تهران تصريح كرد: هماكنون بلوار كشاورز، خيابان سخائي، خيابانهاي سميه، طالقاني، كريم خان زند، سهروردي، قائم مقام فراهاني، ميرزاي شيرازي و خردمند و محدودههاي اطراف آنها علاوه بر معابر قبلي به پاركومترهاي مكانيزه مجهز شدهاند كه اميدواريم اجراي اين طرح شدت يابد.
وي با اشاره به اينكه شعار امسال پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ بهبود رفتار ترافيكي، هوشمندسازي معابر است افزود: بر اين اساس امسال تلاش خواهيم كرد موضوع گذرگاه عابر پياده و تردد عابران را به طور جدي در تهران پيگيري كرده و موضوع قانونمندي رانندگان را در پايتخت اجرايي كنيم.