راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سنگاپور، هاب فین‌تک آسیا؟

ماهنامه عصر تراکنش / فستیوال فین‌تک سنگاپور اواخر آبان‌ماه برگزار شد. امسال دومین دوره‌ای است که این رویداد در سنگاپور برگزار می‌شود و امسال هم میزبان بیش از ۲۵ هزار شرکت‌کننده از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بود. این رویداد شامل کنفرانس‌ها، گفت‌وگوها و صحبت‌های مختصصان و حرفه‌ای‌های فین‌تک در دنیا، کارگاه نوآوری، جایزه استارت‌آپ‌ها، ورک‌شاپ‌ها و چندین رویداد شبکه مختلف بود. یکی از بخش‌های جدید رویداد امسال «Deal Day» بود که فرصتی به استارت‌آپ‌های فین‌تک سنگاپوری می‌داد تا بتوانند به سرمایه‌های مختلفی از جانب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دسترسی داشته باشند.

بیش از ۱۶۰ پیشرو از بانک‌های مرکزی، سازمان‌های نظارتی، مؤسسات مالی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های فین‌تکی در این رویداد حضور دارند و در کنفرانس‌های آن صحبت خواهند کرد. از دیگر بخش‌های جذاب رویداد هم Global Fintech Hackcelerator بود. در این بخش از برنامه ۲۰ راه‌حل فین‌تکی آماده برای ورود به بازار معرفی و ارائه شد. موضوعاتی مانند «چگونگی اطمینان از نوآوری‌های مالی»، «عبور از موانع فین‌تک»، «چالش‌های سیاسی امنیت سایبری برای سال ۲۰۲۵ و بعد از آن»، «امنیت سایبری در عصر فین‌تک و کسب‌وکارهای دیجیتال»، «امنیت API»، «پرداخت‌های جایگزین»، «استفاده بهینه از قدرت دفاتر کل»، «KYC برای عصر دیجیتال» و «اینشورتک» بخشی از سرفصل‌های سخنرانی‌های این رویداد بود. شرکت‌هایی مانند دیلویت، مسترکارت، ویزا، یونیون‌پی، آی‌بی‌ام، اینتل و پی‌پال از حامیان این رویداد بودند.

اخیراً رئیس بانک مرکزی سنگاپور گفته است که این کشور هیچ برنامه‌ای برای قانون‌گذاری ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین ندارد، اما نسبت به خطرات احتمالی استفاده از آنها مانند پول‌شویی و دیگر خطرات احتمالی، هوشیار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.