راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فین‌تک در ینگه دنیا / مانی 2020 آمریکا هم برگزار شد

ماهنامه عصر تراکنش / استیو ووزنیاک احتمالاً شناخته‌شده‌ترین میهمان مانی ۲۰۲۰ آمریکا بود. او در این رویداد انتقادهایی درباره آخرین نسل آیفون یعنی آیفون ۱۰ مطرح کرد. هرچند برخی تصور می‌کنند فناوری تشخیص چهره در سال‌های آینده تغییرات زیادی در بانکداری و پرداخت ایجاد می‌کند، مانی ۲۰۲۰ آمریکا احتمالاً پرسروصداترین رویداد فین‌تک دنیا باشد.

در یکی از پنل‌های جالبی که با حضور افرادی از IPsoft، بانک آمریکا، HSBC و کپیتال‌وان برگزار شد، هر کدام درباره تجربیات خودشان در زمینه ساخت چت‌بات‌ها (chatbot) صحبت ‌کردند. از مسائلی که در پنل موردبحث قرار گرفت، این بود که آیا بانک‌ها باید از پلتفرم‌های واسط مانند پیام‌رسان فیس‌بوک استفاده کنند؛ مانند کاری که بانک HSBC انجام داد یا اینکه مانند کاری که بانک آمریکا انجام داد، چت‌بات‌هایشان را با اپلیکیشن‌هایشان ادغام کنند. البته قابل‌توجه‌ترین تجربیات از جانب کن دادلین از کپیتال وان بود. تجربه‌ای که او مطرح کرد این بود که مشتریان در یک سطح احساسی با چت‌بات‌ها مرتبط باشند و بعد از اینکه به سوال موردنظر آن‌ها پاسخ داده شد، از آن‌ها تشکر شود.

مسترکارت هم در مانی ۲۰۲۰ از نسخه نمایشی تجربه خرید واقعیت افزوده خودش رونمایی کرد. مسترکارت برای توسعه تجربه خرید واقعیت افزوده، با شرکت‌ کووالکوم و شرکت Osterhout Design Group وارد همکاری شد. این تجربه واقعیت افزوده شامل عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده R-9 شرکت ODG، بررسی هویت موبایلی، تایید عنبیه چشم و پرداخت‌های همراه از طریق مسترپس است. این عینک‌های هوشمند برخی ویژگی‌های محصول، مانند قیمت آن را، به‌صورت دیجیتالی و هنگام خرید به مصرف‌کننده نشان می‌دهد. سپس فرد می‌تواند با استفاده از مسترپس کالای موردنیازش را خریداری و از طریق اسکن عنبیه چشم، هویت خودش را تایید کند.

مطالب منتشر شده در راه پرداخت درباره‌ی مانی 2020 را از اینجا ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.