راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده «سپ» از پین‌پد برای افزایش امنیت پرداخت / خاموش کردن پژواک رمز

ماهنامه عصر تراکنش / یکی از مسائل حل‌نشده صنعت پرداخت این است که مغازه‌داران هنگام کارت کشیدن از مردم می‌خواهند که رمزشان را بلند بگویند. این موضوع تا امروز مسائل مختلفی برای مردم ایجاد کرده است. برخی ممکن است به دستگاه کارت‌خوان اسکیمر نصب کنند و اطلاعات کارت‌ها را کپی کنند.

با داشتن رمز هم می‌توان یک کپی از کارت ساخت و پول‌های مردم را برداشت کرد. در این سال‌ها بارها گفته شد که مردم نباید با صدای بلند و حتی آرام رمز کارت‌شان را به مغازه‌دارها بگویند، ولی کو گوش شنوا. البته نمی‌شود به مردم ایرادی گرفت. مشکل اینجاست که طراحی ابزارهای کارت‌خوان طوری است که مردم نمی‌توانند رمزشان را نگویند. ممکن است مغازه‌دار از اینکه بالاتر از گل به او گفته ‌شده، ناراحت شود. حتی در مکان‌های دولتی و حاکمیتی هم این موضوع رعایت نمی‌شود.

ببینید: چرا از دستگاه پین‌پد شرکت سپ استقبال می‌کنیم؟

در بسیاری از مکان‌های دولتی کارت‌خوان پشت کانتر است و فردی که باید پولی را پرداخت کند، به‌جای پول کارت و رمزش را در اختیار متصدی باجه قرار می‌دهد. در چنین اوقاتی یکی از کارهایی که می‌شود انجام داد ایجاد تغییر در طراحی است. شرکت پرداخت الکترونیک سامان یا سپ در ماه‌های گذشته ابزاری به دستگاه‌های کارت‌خوان خود متصل کرده است که این موضوع را حل می‌کند. این ابزارها پین‌پد است و کارش این است که افراد خودشان رمز کارت‌شان را وارد کنند.

فعلاً در برخی فروشگاه‌های برگزیده این ابزارها نصب ‌شده است. این دستگاه‌ها را شرکت توسن تکنو که نماینده پکس در ایران است، عرضه می‌کند که شنیده‌شده بعد از این حرکت سپ برخی شرکت‌های پرداخت هم می‌خواهند به پذیرنده‌هایشان دستگاه پین‌پد بدهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.