راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عسگراولادی: سیف ۵ سال است که می‌گوید ارز را تک‌نرخی می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با انتقاد از سیاست‌های نظام بانکی کشور گفت: «رئیس‌کل بانک مرکزی ۵ سال است می‌گوید ارز را تک‌نرخی می‌کند ولی چه زمانی و به چه نرخی، کسی نمی‌داند.»

به گزارش ایلنا، اسداله عسگراولادی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: «روابط ما هنوز مناسب نیست. پول ما و روسیه هر دو متزلزل است و تاجر نمی‌داند تکلیفش چیست از سوی دیگر بانک مرکزی نمی‌تواند نرخ واقعی ریال در برابر روبل را بگوید.»

عضو اتاق بازرگانی ایران درباره تجارت ایران گفت: «در 40 سال اخیر بین ما و روسیه عدم اعتماد به وجود آمده است که باید در جهت بهبود فضا اقدام کرد. از سوی دیگر اگر روابط تجاری بررسی شود می‌بینیم که بین ایران و روسیه تجارت به این صورت است که صادرات چند برابر واردات است. همین وضعیت درباره همسایه‌های دورتری مانند چین نیز صدق می‌کند.»

او ادامه داد: «ما در ارتباط با تجارت این مشکل را هم داریم که روسیه برای ما روادید بلندمدت صادر نمی‌کند و فقط روادید هفت‌روزه و هشت‌روزه صادر می‌کند مگر برای افرادی که از روابطی برخوردارند. این در حالی است که باید این ضابطه‌مند شود.»

او ادامه داد: «از سوی دیگر ما حمل‌ونقل هوایی نداریم در حالی که بسیاری از کالاهای ما باید به‌صورت هوایی ارسال شوند. مشکل بزرگ دیگر این است که ایران فقط پرواز مستقیم به مسکو دارد در حالی که بسیاری از تجار ما با جنوب روسیه مراوده دارند و نیاز شدیدی احساس می‌شود که ارتباط هوایی با جنوب روسیه برقرار شود. دو شهر استانبول و آنکارا هرروز 5 پرواز به روسیه دارند طبیعی است که از ما جلو می‌افتند.»

2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    این تصویر مربوط به حبیب عسگراولادی است (که فوت شده)، نه اسداله عسگراولادی!

    1. رسول قربانی می‌گوید

      ممنون از تذکرتون
      الان اصلاح میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.