راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به مجله اکونومیست و معرفی آن به مدیران فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت

ماهنامه عصر تراکنش / نشریه انگلیسی اکونومیست در شماره ماه اکتبر خود تصویری از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را کار کرده که در حال سخنرانی و در مرکز توجهات است و آنگلا مرکل در گوشه‌ای نظاره‌گر او است. اکونومیست برای این تصویرسازی از تیتر «Europe new order» استفاده کرده و به تحلیل این موضوع پرداخته که امانوئل ماکرون جوان، سودای رهبری اروپا را در سر دارد.

این نشریه با اشاره به پیروزی مجدد آنگلا مرکل در انتخابات آلمان و تکرار صدراعظمی او برای چهارمین دوره، به این موضوع پرداخته است که اثرگذاری و قدرت مرکل در سطح اروپا به‌تدریج رنگ باخته و جای خود را به قدرت یک رهبر تازه‌نفس اروپایی داده است و او کسی نیست جز امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور نسبتاً جوان فرانسه. اکونومیست از این تغییر و تحول به‌عنوان نظم نوین اروپایی نام برده و این پرسش را مطرح کرده که به‌راستی هم‌اکنون چه کسی سکان هدایت اروپا را به‌دست گرفته است؟ اکونومیست در پاسخ به این پرسش نوشت: در ابتدای سال میلادی جاری پاسخ این پرسش واضح بود.

آنگلا مرکل بدون توقف به سمت پیروزی در چهارمین دور صدراعظمی خود پیش می‌رفت و این در شرایطی بود که بریتانیا از اروپا خارج شده بود، قدرت ایتالیا در سطح پایینی قرار داشت و فرانسه درگیر ترس از به قدرت رسیدن لوپن و ظهور دونالد ترامپی دیگر در فرانسه بود؛ اما با ظهور امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری جدید فرانسه به نظر می‌رسد باید منتظر تغییر و تحولات پیچیده‌تری باشیم. در هفته‌ای که گذشت ماکرون یک سخنرانی در مورد اتحادیه اروپا ایراد کرد و نشان داد که مدعی هدایت اروپاست. اینکه آیا ماکرون می‌تواند پس از یک دهه هم‌صدایی با سایرین، فرانسه را به مرکز توجهات اتحادیه اروپا تبدیل کند یا نه، علاوه بر آنکه به برنامه‌های او برای اروپا بستگی دارد، به موفقیت‌هایش در داخل کشورش هم وابسته است. او باید بتواند کشوری را اصلاح کند که مدت‌ها غیرقابل اصلاح به‌نظر می‌رسید.

هفته‌نامه اکونومیست از سال ۱۸۴۳ منتشر می‌شود؛ یعنی ۱۷۴ سال است که این نشریه منتشر می‌شود. این هفته‌نامه به طیفی از نشریات متعلق است که به آنها می‌گویند Weekly newspaper. در واقع اکونومیست خودش را روزنامه‌ای می‌داند که هر هفته منتشر می‌شود و ماهیت تحلیلی دارد. برخلاف تصور که نشریه‌های چاپی دورانشان تمام شده این نشریه‌ها نشان می‌دهند که این‌طور نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.