راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره ماریان لِیک مدیر ارشد مالی جی‌پی مورگان چیس چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / ماریان لیک که اکنون مدیر ارشد مالی جی‌پی مورگان چیس است، امسال در فهرست قدرتمندترین زنان صنعت بانکی به انتخاب آمریکن بنکر، در رتبه دوم قرار گرفت.

ماریان مسئولیت سنگینی در این بانک بر عهده دارد و یک تیم ۱۰ هزار نفری را رهبری و مدیریت می‌کند. او داخل بانک به‌عنوان قهرمان اتوماسیون شناخته می‌شود؛ چراکه موفق شده با استفاده از ربات‌ها، بسیاری از امور تکراری را به‌صورت خودکار انجام دهد. این دستاورد باعث بالا رفتن رضایت کارکنان بانک هم شده است؛ چراکه آنها فرصت بیشتری برای انجام کارهای جذاب‌تر دارند.

ماریان در پاسخ به این سؤال که آیا استفاده از ربات در نهایت به تعدیل نیرو در بانک منجر خواهد شد، گفت: «نمی‌خواهم وانمود کنم که هدف ما بالا بردن کارایی نیست. البته که ما به دنبال آن هستیم، اما این به معنای تغییرات ساختاری در سایز نیروی کار در آینده نیست.»

زنانی که به دنبال حفظ تعادل میان زندگی حرفه‌ای خود با زندگی خانوادگی‌شان هستند، می‌توانند به‌خوبی از ماریان لیک الهام بگیرند. او در مصاحبه‌ای گفت: «شما می‌توانید همه‌چیز داشته باشید، فقط ممکن است همه را در یک زمان نداشته باشید.»

لِیک تجربه این کار را دارد؛ او سه فرزند را به‌تنهایی بزرگ می‌کند و هم‌زمان به‌عنوان مدیر ارشد مالی در یکی از بزرگ‌ترین بانک‌ها هم فعالیت دارد. او می‌گوید: «چیزی که اهمیت دارد این است که شما هر روز و هر هفته به این موضوع فکر کنید که چه مسائلی برای شما مهم‌تر بوده و از اولویت بیشتری برخوردار است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.