راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد فینوکمپ با معرفی برترین‌ استارت‌آپ‌های فین‌تک به کار خود پایان داد

رویداد «فینوکمپ» که با مشارکت شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، بانک آینده، فینووا، فینوتک، آدانیک، رایان‌هم‌افزا، مرکز شتاب‌دهی نوآوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از ۲۹ آبان ماه در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان، آغاز به کار کرده بود، امروز چهاردهم آذرماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد. در این رویداد، ۱۹ تیم، متشکل از ۸۶ نفر  با طرح ۲۳ ایده با یکدیگر به رقابت پرداختند.

علی بدیعی، مدیر فینووا، سخنران نخست اختتامیه فینوکمپ بود. او بابیان اینکه قصد تکرار در برگزاری این رویداد راداریم، گفت: «چالش‌هایی در برگزاری برنامه وجود داشت که برای رفع آن تلاش کردیم. همین موضوع باعث شد تا پلتفرمی ایجاد کنیم و در آن به چالش‌های استارت‌آپ‌ها پاسخ دهیم. اساس این پلتفرم گفت‌وگو است تا صاحب‌نظران در این زمینه پاسخگوی سؤالات باشند. اسم این پلتفرم فینوتاک است که به‌زودی منتشر خواهد شد و ما از شما می‌خواهیم به ما کمک کنید تا موجب بهبود کارکرد آن شویم.»

بدیعی ادامه داد: «ایده راه‌اندازی فینوکمپ در ابتدا این بود که ستاره‌های آینده اکوسیستم متولد شوند، در حال حاضر هم به نتایج امید زیادی داریم. تیم‌ها هم باید در ایده‌های خود بلندپروازی کنند تا به اهداف مطلوبی برسند.»

پس از بدیعی، دکتر هشدار مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی مرکز نوآوری و شکوفایی، با تاکید بر اینکه تمایل داریم صندوق، نماد نوآوری و شکوفایی در کشورمان باشد، گفت: «بازخوردها از رویداد فینوکمپ نشان می‌دهد که رویداد خوبی برگزار شده است. امیدوارم با روند رو به رشد، روزی ایران را به هاب فین‌تک منطقه تبدیل کنیم. ما هم در این موفقیت خود را سهیم می‌دانیم و امیدواریم روزی استارت‌آپ‌ها به شرکت‌هایی تبدیل شوند تا ما از آن‌ها حمایت کنیم.»

معرفی استارت‌آپ‌های برگزیده

نخستین تیم استارت‌آپی که به معرفی خود پرداختند، «فینوتراف» بود که با هدف ارائه کارت بانکی به توریست‌ها راه‌اندازی شده بود. پرداخت از طریق درگاه همکار خارجی، ایجاد حساب ریالی به مشتری، تحویل به مشتری، استفاده از خدمات مدیریت حساب ریالی، استفاده از طرح‌های تخفیفی، امکان refund، بازخورد و نظرسنجی و امکان پشتیبانی ازجمله امکاناتی بود که برای این استارت‌آپ و در راستای بهره بری گردشگران و دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، در نظر گرفته شده بود.

استارت‌اپ دیگر «مانی‌من» بود که با شعار همراه مالی شما کار خود را آغاز کرده بود. اولین قدم در عملکرد این استارت‌آپ شخصیت‌شناسی مالی کاربران و عادت‌های روزانه آن‌ها بود تا با تحلیل این داده‌ها فرد در مسیر درست درآمد و پس‌انداز گام بردارد تا به اهداف مالی خود برسد.

سومین استارت‌آپ، «پس‌انداز ارزشمند» بود که به‌منظور مدیریت پس‌انداز خرد افراد در بازار سرمایه ایجاد شده بود تا کاربران از دانش تحلیل‌گران استفاده کنند، در این استارت‌آپ که تحلیل‌گران بر اساس پیش‌بینی‌های خود طبقه‌بندی می‌شوند، کاربران را راهنمایی و سبد سهام آن‌ها را تحلیل می‌کنند تا آن‌ها پس‌انداز خود را ارزشمندتر کنند و از حضور در بازار بورس، بهره بیشتری ببرند.

«فایمنت» استارت‌آپ چهارم بود. مجریان این استارت‌اپ بر آن بودند تا با حفظ سادگی و تمام امکانات pfm این امکان را فراهم کنند که چند نفر بر روی یک گزارش مالی کار کنند و مدیریت و سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشند. این استارت‌آپ امکان تبدیل لحظه‌ای ارز را هم برای کاربران خود فراهم کرده بود و هدف آن‌ها ایجاد شفافیت مالی و کاهش اختلافات مالی در بین گروه‌های کوچک بود.

استارت‌آپ پنجم «اینتل‌پی» یا سیستم جامع پرداخت هوشمند بود. انگیزه ایجاد این استارت‌آپ از جایی شکل گرفته بود که مشکلات دنیای امروز، وقت کم و کار زیاد، برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های مربوط به پرداخت و اقساط را با مشکل مواجه کرده است. در این استارت‌آپ به کاربر این امکان داده می‌شود تا تصمیم بگیرد که فعالیت‌های مربوط به پرداخت و اقساط در چه زمانی انجام شود.

«اسمارد درایور» استارت‌آپ ششم بود که برای رانندگان تاکسی تعبیه شده بود. انگیزه ایجاد آن نیز سردرگمی در مدیریت درآمدها و هزینه‌های این افراد بود. دریافت هزینه‌ها و درآمدها با یک لمس یا به‌صورت صوتی، ارائه پیشنهاد برای کاهش هزینه روزانه و تعمیرات و نگهداری، ارائه روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری برای بیمه و لیزینگ، آنالیز ساعت کاری و ارائه بهترین ساعت‌های کاری ازجمله راه‌حل‌هایی بود که این استارت‌آپ به کاربران خود می‌داد تا مسئله خود را برطرف کنند.

«فینوکیدز» استارت‌آپ هفتم بود که مجریان آن به معرفی ایده خود پرداختند. این استارت‌آپ با هدف آموزش عملی مسائل مالی به کودکان از طریق والدین آن‌ها راه‌اندازی شده بود تا مدل‌های امکان‌پذیر درآمد و چگونگی پس‌انداز به کودکان آموخته شود. بازار هدف این استارت‌آپ برای ۹ میلیون خانواده بود که دارای فرزند هستند و به اینترنت دسترسی دارند.

«روبومانی» آخرین تیم استارت‌آپی بود که به معرفی ایده خود پرداختند. این استارت‌آپ هدف خود را در ارائه سبدهای سرمایه‌گذاری به‌غیراز بورس و بانک عنوان کرد که بر اساس اطلاعات فرد به کاربر، مشاوره مالی می‌دهد تا او بداند در کجا باید سرمایه‌گذاری کند. این استارت‌آپ برای ایرانیان خارج از کشور نیز در نظر گرفته شده بود.

مهندس احمد مرآت‌نیا مشاور عالی بانک آینده، پس از معرفی استارت‌آپ‌ها سخنرانی خود را آغاز کرد و گفت: «رویکرد خلاقانه و پرانرژی تیم‌ها بسیار ارزشمند است. اینکه آن‌ها می‌توانند در سه دقیقه ایده خود را مطرح و در شش دقیقه به سؤالات پاسخ دهند خود استعدادی خاص است و ما اصرار داریم از این نسل حمایت کنیم.»

حامد قنادپور مدیرعامل شرکت ارتباط‌فردا، دیگر سخنران این رویداد بود. او با تاکید بر جمله بزرگ فکر کن و متمایز عمل کن، گفت: «ما در ارتباط فردا این هدف را داریم که بتوانیم به رفاه مردم کمک کنیم تا پول در جیب خود را مدیریت کنند. امیدواریم که ایده‌های شما بر زندگی مردم ایران اثرگذار باشد.»

در پایان استارت‌آپ‌های فینوکیدز، اسمارد درایور و پس‌انداز ارزشمند؛ عنوان اول تا سوم این رویداد را کسب کردند. به تیم نخست ۲۰ میلیون تومان، به تیم دوم ۱۰ میلیون تومان و به تیم سوم ۵ میلیون تومان اهدا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.