راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داشبورد پایش و تحلیل سوییچ زحل در پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات برگزیده شد

شرکت دانش بنیان نبض افزار رایان اندیش در پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با محصول داشبورد پایش و تحلیل سوییچ زحل شرکت کرد که از میان 95 محصول ارائه و داوری شده به عنوان محصول برگزیده معرفی و تقدیر شد.

در پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با موضوع «حکمرانی داده‌ها و دولت الکترونیک» که با حضور وحید احمدی مدیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سیروس علیدوستی رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، داشبورد پایش و تحلیل سوئیچ زحل به عنوان محصول برگزیده معرفی و تقدیر شد.

نرم افزار پایش و تحلیل سوئیچ زحل طی 10 سال تکامل به عنوان ابزاری مقیاس‌پذیر برای سنجش کیفیت زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک و پرداخت توسعه داده شده است. این نرم افزار برای بهبود کیفیت 30 سوئیچ بانکی و پرداخت الکترونیک کشور مورد استفاده قرار گرفته است. هدف اساسی این سامانه رساندن سطح کیفی شبکه بانکداری الکترونیک و پرداخت کشور تا سطح 400 تراکنش یک خطاست. این نرم افزار با فراهم آوردن وضعیت مناسب از کیفیت زیرساخت‌ها در بهبود سطح کیفی خدمات پرداخت و بانکداری الکترونیک از سطح 5 تراکنش یک خطا در سال 86 تا حدود 112 تراکنش یک خطا در سال 96 نقش‌آفرین بوده است.

همچنین این سامانه با استفاده از زیرساخت‌های مناسب امکان نگهداری داده‌ها تا حجم روزانه 70 میلیون تراکنش را داراست و همچنین با استفاده از بازسازی الگوی تراکنش‌ها، میزان دسترس‌پذیری حس شده توسط کاربر نهایی و شاخص‌های دسترس‌پذیری، MTTR و MTTF قابل محاسبه است.

در حال حاضر این نرم افزار در 5 بانک بزرگ کشور راه‌اندازی شده و در حال استفاده است و بیش از 80 درصد تراکنش‌های شتابی و 70 درصد تراکنش‌های شاپرکی توسط این نرم‌افزار به‌صورت غیرمتمرکز تحلیل می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.