راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در حالی‌که همه نگاه‌ها به بیت کوین است، فرصت طلایی در بین سایر ارزهاست

این روزهای به دلیل رشد قابل توجه و ارزش بالای بیت کوین، اکثر نگاه‌ها به سمت این ارز دیجیتال معطوف شده است. در روز تهیه این مقاله (25 نوامبر 2017) ارزش این ارز دیجیتال بالغ‌بر 8400 دلار بود و از سال 2009 تا اکنون مسیر طولانی و پرفرازونشیبی را طی کرده است. در حال حاضر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال حدود 256 میلیارد دلار بوده و سهم 55 درصدی بیت کوین از آن معادل 141 میلیارد دلار است؛ اما همه نگاه‌ها به بیت کوین و چند ارز خاص دیگر از بین 917 ارز دیجیتال (www.coinmarketcap.com) جلب شده است.

قابل‌ذکر است تقریباً هرروز شاهد معرفی ارزهای جدیدتری هستیم (www.icoalert.com) که شرح فعالیت آن ها و برنامه توسعه ای آنها در قسمت white paper مربوطه تشریح شده است. ارزهایی که در مدت کوتاهی رشدهای چند صددرصدی داشتند و سرمایه‌گذاران خود را حیرت‌زده کردند.

طبق بررسی آماری، 18 ارز قیمتی بالاتر و مساوی 100 دلار، 108 ارز دیگر بین یک دلار تا صد دلار و 791 ارز کمتر از یک دلار ارزش دارند. بدین معنی که بیش 900 ارز دیگر می‌توانند رؤیایی مثل بیت کوین را در سر داشته باشند و اکثر توجهات به بیت کوین و تعدادی ارز خاص ختم شده است. برای شناسایی ارزهای با پتانسیل رشد بالا روش‌های تحلیل مختلفی وجود دارد که در سایر بازارها نیز متداول است؛ اما برای پیش‌بینی ظرفیت رشد آن‌ها باید برنامه آن‌ها یا همان With paper ارائه شده را دقیق مطالعه کرد و از خدمات مؤسساتی که به‌صورت حرفه‌ایICO ها و روند تغییرات را بررسی می‌کنند، استفاده کرد. بدیهی است دسته‌بندی نوع فعالیت ارزهای موفقی که هم‌اکنون قیمتی بالای صد دلار دارند می‌تواند در انتخاب ICO مناسب تا حدودی کمک بکند.

اما چیزی که در این بازار مشخص است، رویکرد بلندمدت به ارزهای دیجیتال و آینده متصور برای آن‌ها می‌تواند روش بهتری برای سرمایه‌گذاری باشد. نوسانات این ارزها در روز بسیار بالا بوده و دامنه نوسان به‌عنوان ابزار کنترل بازار نیز بر آن حاکم نیست.

ذکر این نکته الزامی است که خرید یک ارز گمنام از بین ارزهای فعال در بازار و نیز انتخاب یک Exchanger مناسب خود نیاز به جستجوی بیشتری دارد.

منبع: کانال تلگرامی ثروت‌یار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.