راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

احراز هویت از طریق تشخیص چهره در موبایل بانک بزرگ‌ترین بانک مالزی

بانک Maybank در مالزی سرویس امنیتی احراز هویت صوت و چهره به نام Face ID و Voice ID راه‌اندازی کرده است. به کمک این سرویس امنیتی مشتریان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن Maybank2u به حساب بانکی‌شان دسترسی داشته باشند.

این بانک در سال 2015 سرویس «Quick Touch» را راه‌اندازی کرد که با استفاده از آن مشتریان می‌توانستند با اثر انگشت خودشان به حساب بانکی دسترسی داشته باشند.

با این راه‌اندازی جدید، Maybank نخستین بانک در مالزی است که سه گزینه احراز هویت بیومتریک را روی اپلیکیشن موبایلی‌اش ارائه می‌دهد.

حمیرالله بورهان رئیس بخش سرویس مالی Maybank می‌گوید که معرفی این قابلیت‌های جدید بیومتریک بخشی از استراتژی گروه برای افزایش قدرتش در فضای دیجیتال و پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان برای افزایش رضایت و آسایش و افزایش سرعت تراکنش‌ها است.

بورهان در ادامه می‌گوید: «در 10 ماه اول سال جاری، تراکنش‌های بانکداری همراه به میزان قابل توجه 95 درصد افزایش پیدا کرده است که این موضوع نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای انجام امور بانکی به راحت‌ترین شکل ممکن است. بعد از معرفی احراز هویت به وسیله اثر انگشت مشتریان، تعداد دفعات ورود این افراد به اپلیکیشن موبایلی به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.»

به گفته بورهان در ماه اکتبر امسال میزان ورود مشتریان به اپلیکیشن‌های بانک 60 میلیون بار بوده است که نسبت به ماه ژانویه امسال، افزایش 100 درصدی داشته است.

منبع: The Star Online

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.