راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره الیزابت لوملی، مادرخوانده فین‌تک چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / الیزابت لوملی خودش را مادرخوانده فین‌تک می‌داند. حتی اگر مادرخوانده فین‌تک هم نباشد، از قدرتمندترین زنان دنیا در بانکداری دیجیتال به‌شمار می‌آید. سال گذشته او مدیر جهانی توسعه اکوسیستم استارت‌آپ بوتکمپ‌فین‌تک و اینشورتِک بود. استارت‌آپ بوتکمپ یک شتاب‌دهنده برای استارت‌آپ‌ها در اروپاست. کار آنها کمک به استارت‌آپ‌ها در مقیاس جهانی است؛ با دسترسی دادن مستقیم به استارت‌آپ‌ها به شبکه‌ای بین‌المللی از شرکا، سرمایه‌گذاران و منتورهای مرتبط در هر بخش.

استارت‌آپ بوتکمپ سال 2010 در کپنهاگ شروع به فعالیت کرد و به‌تدریج توانست کارآفرینانی را برای فعالیت در سراسر اروپا به شبکه خود جذب کند. در سال 2014 فعالیت‌هایش به‌سرعت گسترش یافت، به‌طوری که به بزرگ‌ترین شتاب‌دهنده در اروپا و یکی از سه شتاب‌دهنده بزرگ دنیا تبدیل شد؛ با برنامه‌هایی در قاره‌های مختلف و شبکه‌ای که صدها شهر دنیا را تحت پوشش قرار می‌داد.

لوملی 20 سال از عمر خود را در فضای فناوری مالی کار کرده است. او مدتی به‌عنوان دبیر نیوزوایر خدمات مالی و فناوری یعنی فین‌اِکسترا فعالیت داشت.

علاوه بر این او یک سخنران بین‌المللی شناخته‌شده در کنفرانس‌هاست. لوملی همچنین به‌طور منظم با برت کینگ در پادکست برکینگ بنکز در کانال کسب‌وکار VOA حضور دارد. لیز لوملی زمان زیادی را صرف انتشار نظرات خود در توئیتر می‌کند. می‌گویند او سردسته زنان در حوزه فناوری‌های مالی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.