پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه باید مجوزهای لازم را از نهادهای ذیصلاح در حوزه تجارت الکترونیک نظیر ای-نماد (از وزارت صنعت، معدن و تجارت) و نماد ساماندهی (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اخذ کرده باشند.
به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی ایران، مدیران شبکه فروش تمامی شرکتهای بیمه از این پس برای انعقاد قراردادهای همکاری با بازاریابان برخط باید طبق ضوابط جدید اعلامی از سوی بیمه مرکزی اقدام کنند.
بر این اساس، بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه باید ابزارهای لازم را به نحوی فراهم کنند که متقاضی خدمات بیمهای بتواند مواردی نظیر قیمت نهایی محصول بیمهای و مقایسه قیمت بین بیمهگران و میزان تعهدات بیمهگر و … را بهدرستی ارزیابی نموده و تصمیمگیری درستی انجام دهد.
همچنین پس از پایان فرآیند ثبت سفارش برخط (آنلاین) محصول بیمهای و قبل از صدور بیمهنامه، در مدتزمان متعارف امکان انصراف برای متقاضی خدمات بیمه فراهم باشد و مفاد فرم پیشنهاد بیمه، شرایط عمومی، بهویژه استثنائات و محدودیتهای محصول بیمه باید بهصورتی مناسب و در طی فرآیند فروش و قبل از ثبت تقاضای بیمه برای متقاضی خدمات بیمه قابل مشاهده باشد.
طبقهبندی اطلاعات بهصورت موضوعی بهمنظور مطالعه مجدد برای متقاضی خدمات بیمه، ارائه میزان حق بیمه و خلاصه اطلاعات ضروری در مورد محصول بیمهای از شرکت بیمه منتخب قبل از ثبت سفارش صدور بیمهنامه به متقاضی خدمات بیمه و ارائه مستندات فرم پیشنهاد و بیمهنامه پس از ثبت سفارش، پرداخت مبلغ حق بیمه و صدور بیمهنامه بهصورت فیزیکی و ارسال آن به آدرس بیمهگذار از دیگر مواردی است که بازاریابان برخط باید رعایت کنند.
همچنین بر اساس این ضوابط باید از دسترسی، شفافیت و سادگی اطلاعات قبل و طی فرآیند عرضه برخط (آنلاین) محصول بیمهای اطمینان حاصل شود و اطلاعات شخصی متقاضی خدمات بیمهای و بیمهگذاران در تمام مراحل باید حفظ شود، خدمات الکترونیکی بهصورت امن و قابل اطمینان صورت گیرد و محتوا و مطالب مندرج در صفحات وب بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه، باید با قوانین و مقررات بیمه و سایر مقررات مربوط منطبق باشد.
بیمه مرکزی در این بخشنامه اعلام کرد: «نمایندگان بیمه و کارگزاران رسمی بیمه موظفاند، نسخهای از قرارداد همکاری با بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه را حسب مورد برای شرکت بیمه ذیربط خود و بیمه مرکزی ج.ا. ایران ارسال نمایند و مسئولیت رعایت این بخشنامه حسب مورد برعهده مدیریت ذیربط در شرکت بیمه، نمایندگان بیمه و کارگزاران رسمی بیمه دارای قرارداد همکاری با بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه است.»