راه پرداخت بهترین منبع شما برای دانستن هر چیزی در زمینه فناوریهای مالی است.
راهاندازی نسخه بتا اپلیکیشن تشخیص چهره یوتی در برخی سوپرمارکتهای انگلستان
نرمافزار تشخیص چهره یوتی (Yoti) در برخی سوپرمارکتها برای تشخیص سن مشتری بهصورت آزمایشی راهاندازی شد. درواقع این فناوری بهمنظور تشخیص سن مشتری هنگام خرید برخی محصولات که محدودیت سنی دارند به کار گرفته میشود.
اپلیکیشن موبایلی یوتی با اسکن چهره خریدار هویت او را تأیید و سنش را تشخیص میدهد. یوتی توسط رابین تامبز و نوئل هایدن راهاندازی شد. تامبز و هایدن دو کارآفرینی بودند که شرکت شرطبندی آنلاین Gamesys را راهاندازی کردند و البته آن را به قیمت ۴۲۶ میلیون پوند به Intertain فروختند.
این دو نفر ۲۳ میلیون پوند از پول خودشان را روی یوتی سرمایهگذاری کردند و در حال حاضر حددو ۱۸۰ نفر روی این اپلکیشین کار میکنند.
این اپلیکیشن با گرفتن یک عکس و اسکن گواهینامه یا گذرنامه فرد تنظیم میشود و به این ترتیب اپلیکیشن میتواند در هر زمان و فقط با گرفتن عکس سلفی از فرد هویت او را برای خرید برخی محصولات تأیید کند.
تامبز میگوید که برای راهاندازی این اپلیکیشن با شرکت آمریکایی NCR نیز وارد همکاری شدهاند. به گفته یوتی، تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در انگلستان نسخه بتای این اپلیکیشن را دانلود کردهاند و فناوری بهکار رفته در این اپلیکیشن میتواند برای مبارزه با فروش مجدد بلیت و همینطور کاهش تقلبهای آنلاین مورد استفاده قرار بگیرد.
منبع: Telegraph