راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

والمارت‌پی رقیب سرسخت اپل‌پی در حوزه پرداخت‌های موبایلی ایالت متحده

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن والمارت در حوزه پرداخت‌های موبایلی به رقیب سرسختی برای اپل‌پی در ایالت متحده تبدیل شده است.

اپلیکیشن والمارت‌پی در 4 هزار 774 فروشگاه فعال است و روزانه ده‌ها هزار کاربر جدید به این اپلیکیشن اضافه می‌شوند. به گفته دنیل اکرت مسئول سرویس والمارت‌پی، دو سوم از مشتریانی که برای اولین‌بار وارد این اپلیکیشن می‌شوند، طی 21 روز آینده باز هم از آن استفاده خواهند کرد و همین موضوع باعث شد تا میزان استفاده از این سرویس توسط خریداران آمریکایی که با تلفن‌های همراه هوشمندشان وارد این فروشگاه می‌شوند، بیشتر از سرویس پرداخت اپل‌پی در آمریکا شود.

والمارت بزرگ‌ترین خرده‌فروشی است که استفاده از سرویس اپل‌پی را نپذیرفت. از زمان راه‌اندازی سرویس اپل‌پی در سال 2014، این شرکت توانست فروشگاه‌های بسیاری مانند Best Buy Co.، Macy’s Inc و Walgreens Boost Alliance را به سرویس پرداخت خودش مجهز کند.

سرویس والمارت‌پی هم یک سال بعد از راه‌اندازی اپل‌پی و در سال 2015 رونمایی شد. چند ماه بعد از راه‌اندازی والمارت‌پی، این فروشگاه برای ادغام سرویس خودش با اپل‌پی با شرکت اپل وارد مذاکره شد. این مذاکرات تا ماه مارس 2016 ادامه داشت و درنهایت به‌دلیل مشکلات تکنولوژی که برای این ادغام وجود داشت، بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید.

والمارت دراین‌باره گفت: «ما به‌عنوان بزرگ‌ترین خرده فروشی دنیا برای رفاه حال مشتریانمان و ارائه سرویس‌ها و محصولاتی که می‌تواند رضایت آن‌ها را در پی داشته باشد، با شرکت‌های بسیاری وارد مذاکره می‌شود و اپل هم، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها، ازجمله شرکت‌هایی است که با آن وارد مذاکره شدیم.»

البته اپل هیچ جوابی در پاسخ به این صحبت‌های والمارت نداشت.

هر دو شرکت بازار 49 میلیارد دلار ی پرداخت‌های همراه را دنبال می‌کنند. البته هنوز هم هستند مشتریانی که بابت امنیت پرداخت‌های موبایلی نگران هستند و فکر می‌کنند که استفاده از یک کارت پلاستیکی می‌تواند به اندازه همان پرداخت‌های موبایلی سریع و آسان باشد.

همانند بسیاری از خرده‌فروشی‌ها، والمارت هم هنوز فناوری پرداخت وایرلسی که درون تلفن‌های موبایل ساخته شده را پذیرش نمی‌کند و به‌جایش اپلیکیشن والمارت‌پی برای انجام تراکنش، یک کد موجود روی تلفن همراه را اسکن می‌کند.

برخلاف سرویس اپل‌پی که فقط از طریق دستگاه‌های مختلف اپل قابل استفاده است، والمارت‌پی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS را پوشش می‌دهد و همین موضوع موجب افزایش کاربرانش خواهد شد.

از همین امسال والمارت کم‌کم ا اپل پیشی گرفت. 5.1 درصد از خریداران والمارت در ماه ژوئن از اپلیکیشن والمارت‌پی استفاده کردند و از طرف دیگر، 5.5 درصد از دارندگان آیفون از سرویس اپل‌پی خود در فروشگاه‌هایی که این سرویس را پذیرش می‌کنند، استفاده می‌کنند و این در حالی است که اپل‌پی یک سال زودتر از والمارت‌پی راه‌اندازی شد.

بر اساس نظرسنجی فارستر که میان 58 هزار مصرف‌کننده آنلاین انجام داد، نشان می‌دهد که در نیمه اول سال 2017، 7 درصد از این مصرف‌کنندگان طی سه ماهه گذشته از سرویس اپل‌پی و 6 درصد آنها از والمارت‌پی استفاده کردند.

البته به جز والمارت فروشگاه‌های دیگری مانند Kohl’s Corp و CVS Health Corp هم کیف پول‌های موبایلی‌شان را راه‌اندازی کردند اما هیچ‌کدامشان به حجم تراکنش‌های والمارت نرسیده‌اند.

منبع: Bloomberg

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.