راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی اروگوئه ارز دیجیتالی منتشر می‌کند

بانک مرکزی اروگوئه رسما از انتشار پول پزو دیجیتالی خبر داد. البته رئیس بانک مرکزی با تأکید می‌گوید که این پول شبیه دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین نیست.

به گفته این بانک، صدور و استفاده از پزو دیجیتالی، یک برنامه آزمایشی 6 ماهه است و قرار است که به وسیله 10 هزار نفر از مشترکان اپراتور آنتل (ANTEL) در این کشور تست شود.

ماریو برگارا نماینده بانک مرکزی اروگوئه

برای استفاده از این ارز، افراد باید از سایت epeso.com.uy اپلیکیشن موردنظر را دانلود کنند و کیف پول دیجیتالی Cash In را برای خودشان بسازند.

انجام این فرایند برای دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند و تلفن‌های ساده امکان‌پذیر است.

به گفته بانک مرکزی اروگوئه، اولین مرحله از صدور بلیت‌های دیجیتالی، شامل 20 میلیون پزو اروگوئه بود. بانک درباره این ارز می‌گوید: «این یک ارز جدید نیست بلکه همان پزو سابق است که به جای پشتیبانی‌های فیزیکی، پشتیبانی‌های فنی دارد.»

درباره این موضوع که چرا بانک مرکزی اروگوئه پشت چنین اقدامی قرار دارد، ماریو برگارا نماینده بانک می‌گوید: «هزینه چاپ، توزیع در کل کشور و حفظ امنیت هنگام توزیع پول‌های فیزیکی بسیار بالا بود و همچنین ابهامات زیادی هم هنگام استفاده از این پول‌های فیزیکی توسط افراد می‌توانست وجود داشته باشد.»

برگارا در ادامه می‌گوید: «اگر بانک تصمیم به ادامه استفاده از این ارز مجازی داشته باشد، اینطور نیست که پول فیزیکی بلافاصله از رده خارج شود و برای راحتی حال شهروندان، این انتقال پول مجازی به پول فیزیکی در بلند مدت انجام خواهد شد.»

منبع: Bitshare

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.