راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هشدار FATF به ایران برای اجرای برنامه اقدام تا ۳ ماه آینده

گروه کاری اقدام مالی(FATF)  در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد زمان اجرای برنامه اقدام در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ منقضی خواهد شد و این گروه در نشست خود در ماه فوریه، پیشرفت‌های حاصله توسط ایران را ارزیابی و تمام اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بیانیه جدیدی که از سوی گروه کاری اقدام مالی منتشر شده آمده است: در ژوئن 2016، گروه کاری اقدام مالی، از تعهد سیاسی سطح بالای ایران برای برطرف ساختن قصورهای استراتژیکش در مقابله با پول‌شویی و تأمین مالی تروریزم و تصمیم این کشور برای گرفتن کمک‌های فنی در اجرای برنامه اقدام استقبال کرد. در پروتو تعهد سیاسی‌ای که ایران از خود نشان داده و گام‌های مرتبطی که در این زمینه برداشته شده است، گروه کاری اقدام مالی در ژوئن 2017 تصمیم گرفت تا تعلیق اقدامات متقابل علیه این کشور را تمدید نماید.

زمان اجرای برنامه اقدام در 31 ژانویه 2018 منقضی خواهد شد و گروه کاری اقدام مالی از ایران می‌خواهد تا اقدامات خود را در این مسیر اصلاحی به‌سرعت پیش ببرد تا از اجرای برنامه اقدام و برطرف ساختن تمام قصورهای باقیمانده و به‌خصوص قصورهای مرتبط با تأمین مالی تروریزم اطمینان کامل و دقیق حاصل نماید. گروه کاری اقدام مالی در نشست خود در ماه فوریه، پیشرفت‌های حاصله توسط ایران را ارزیابی و تمام اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

ایران تا زمان اجرای کامل برنامه اقدام، همچنان در بیانیه عمومی گروه کاری اقدام مالی باقی می‌ماند. تا زمانی که ایران اقدامات مورد نیاز برای برطرف ساختن قصورهایش را که در برنامه اقدام شناسایی شده انجام ندهد، گروه کالی اقدام مالی همچنان نگران ریسک تأمین مالی تروریزم ناشی از ایران و تهدیدی که این مسئله متوجه نظام مالی بین‌المللی می‌سازد باقی خواهد ماند. ازاین‌رو، گروه کاری اقدام مالی، از اعضای خود می‌خواهد و از تمام کشورها تقاضا دارد تا به مؤسسات مالی خود توصیه کنند که مطابق با توصیه‌نامه شماره 19 گروه کاری اقدام مالی، درجه بالایی از تلاش مقتضی را در روابط تجاری و معاملاتشان با اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به کار بندند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.