راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرتاب هفت هزار امتیازی بیت‌کوین

روز پنجشنبه 11 آبان‌ماه بود که بیت‌کوین بار دیگر با رسیدن به قیمت 7 هزار دلار در بازار خبرساز شد و در مقایسه با وضعیت سال گذشته‌اش، رشد تقریبا ده برابری داشت.

در این ماه‌های اخیر، گوش‌ها دیگر به شنیدن افزایش قیمت‌های چشمگیر بیت‌کوین عادت کرده و این ارز رمزنگاری‌شده طی هفت هفته گذشته ارزشش بیش از دوبرابر شده است. از حول‌وحوش سال 2013 که قیمت بیت‌کوین برای اولین بار به 700 دلار رسید، دیگر خبری از آن شنیده نشد.

بیت‌کوین

روز پنجشنبه قیمت بیت‌کوین ابتدا به حدود 7.354 دلار و کمی بعد با اندکی کاهش به 7.030 دلار رسید. البته تیجِین ثیام مدیرعامل Credit Suisse درباره این شور و اشتیاقی که نسبت به بیت‌کوین وجود دارد گفت: «این علایق و توجهات حال حاضر به مرور زمان فروکش خواهد کرد.»

او در ادامه توضیح داد تنها دلیلی که برای خریدوفروش ارز بیت‌کوین وجود دارد، به‌دست آوردن پول است که این دلیل تعریف مشخص و واضحی از حباب بودن یک چیز است و به مرور از بین خواهد کرد.

افزایش قیمت اخیر بیت‌کوین باعث شد تا ارزش بازار آن به چیزی حدود 122 میلیارد دلار برسد. جالب است بدانید که ارزش بازار کل ارزهای رمزنگاری‌شده به بیش از 194 میلیارد دلار رسیده است، این قیمت حتی از ارزش بازار ادغام دو شرکت گلدمن ساکس و مورگان استنلی هم بالاتر است.

منبع: Reuters و Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.