راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خاتونی: با آنی بانک به دنبال توسعه دولت الکترونیک هستیم

عضو هیئت‌مدیره بانک ملی گفت: «افتتاح دستگاه آنی بانک نخستین گام برای ارائه خدمات بانکی در بستر موبایل بود. تلاش ما بر این است تا در راستای استقرار دولت الکترونیک 1500 دستگاه را تا پایان سال در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم.»

مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات و عضو هیئت‌مدیره بانک ملی، در گفتگو با خبرنگار راه پرداخت درباره همکاری سه‌جانبه شکل گرفته بین بانک ملی، همراه اول و شرکت جی‌اس‌اس گفت: «در چند سال گذشته، دولت، استقرار دولت الکترونیک را به‌طورجدی در دستور کار خود قرار داده است. با تبیین دستورالعمل‌ها که توسط دولت و مجلس شورای اسلامی تهیه شد و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی سرویس‌های مرتبط با خود را در لایه‌های مختلف و به‌صورت الکترونیک عرضه کنند. از این رو ما نیز با دستگاه‌های گوناگون وارد تعامل شدیم تا به این مهم در عرصه بانکی جامه عمل بپوشانیم و خدمات مختلف را دسته‌بندی کنیم.»

خاتونی در ادامه گفت: «به این نتیجه رسیدیم که جدیدترین و درعین‌حال جذاب‌ترین سیستمی که می‌تواند موجب اعتماد مردم شود و امکان ورود سایر بخش‌ها را نیز فراهم کند، ارائه سیم‌کارت به‌صورت مکانیزه است. در این راستا لازم بود درباره مسئله احراز هویت به‌صورت صد درصد وارد شویم تا اگر مراجع نظارتی و قضایی به اطلاعات فرد نیاز داشته باشند، دسترسی به آن به‌راحتی قابل‌عرضه باشد؛ بنابراین باید بگویم زمانی که چنین سرویسی با این کیفیت قابل‌ارائه است و امکان اضافه شدن سایر امکانات نیز وجود دارد. از طرف دیگری می‌دانیم که با شرایط فعلی در حال حاضر ارائه سیم‌کارت 24 ساعت هفت روز هفته ممکن نیست درصورتی‌که با استقرار این دستگاه‌ها، چنین شرایطی محیا می‌شود.»

ببینید: آنی بانک ملی در تلکام با حضور مدیران ارشد بانک ملی، همراه اول و جی‌اس‌اس رونمایی شد

معاون فناوری اطلاعات بانکی ملی درباره چگونگی توسعه این دستگاه‌ها گفت: «در حاضر 1500 نقطه را در سراسر کشور شناسایی کرده‌ایم که از این تعداد، در فاز اول و تا یک ماه آینده استقرار ۱۵۰ نقطه پرترافیک و حساس در سراسر کشور در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند سیاست بانک ملی انحصار استقرار این سیستم در چند شهر نیست چراکه ما بانک ملی هستیم و سیاست‌هایمان را به‌صورت ملی تعریف می‌کنیم. پس در تمام کشور این دستگاه را توزیع خواهیم کرد.»

عضو هیئت‌مدیره بانک ملی تصریح کرد: «روند تولید این دستگاه در شرایط آرامی پیش رفت. شاید در حال حاضر ارائه دستگاهی که چندین سرویس از این دست را به‌صورت هم‌زمان ارائه دهد، یافت نشود. ارائه سکه، سیم‌کارت و توریست کارت کار ساده‌ای نیست. این ابزار گرچه به نام بانک ملی رونمایی شده اما اگر سایر مؤسسات و بانک‌ها مذاکره کنند، این دستگاه قابل توسعه است. ما نمی‌خواهیم دیگران بعد از ما چرخ را اختراع کنند، می‌خواهیم سایرین، ادامه‌دهنده این راه باشند.»

ببینید: توسعه ۱۵۰۰ دستگاه آنی بانک توسط بانک ملی تا پایان سال جاری

مسعود خاتونی در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار راه پرداخت مبنی بر تفاوت دستگاه آنی بانک با دستگاه VTM گفت: «ما VTM را به‌عنوان یک شعبه الکترونیکی می‌بینیم. درواقع خدمات داخل شعبه بر روی آن قابل‌عرضه است که حدود ۳۰۰ خدمت است درصورتی‌که در دستگاه آنی‌بانک شما می‌بینید که ما خدمات ارزش‌افزوده‌ای که حتی در شعب بانکی ارائه نمی‌شود را ارائه می‌کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.