راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاه سرد بانک مرکزی آلمان به زنجیره بلوک

بانک مرکزی آلمان با انتشار گزارشی در خصوص حوزه اثرگذاری زنجیره بلوک، پیش‌بینی کرده که این فناوری تأثیر کمی بر خرده‌فروشی و پرداخت‌های P2P از خود بر جای خواهد گذاشت زیرا در برخی مناطق از جمله کشورهای اروپایی، سیستم‌هایی که هم‌اکنون مورد استفاده است، نیاز کاربران را برطرف می‌سازد.

به گزارش وب‌سایت ETHNews، بانک مرکزی آلمان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که فناوری زنجیره بلوک قادر نیست به‌طور گسترده‌ای در حوزه‌های پرداخت فردی و خرده‌فروشی گسترش یابد زیرا سیستم‌های فعلی به‌اندازه کافی سریع بوده و قادرند پردازش‌های زیادی را در زمان کم صورت دهند؛ به همین دلیل کاربران انگیزه‌ای برای سوئیچ کردن به سیستم پرداخت مبتنی بر زنجیره بلوک ندارند.

بااین‌حال نویسندگان این گزارش با اشاره به این‌که زنجیره بلوک می‌تواند حداقل برخی پرداخت‌های بین‌المللی را تسهیل و تسریع نماید، امید دارند که این تکنولوژی در حل‌وفصل برخی چالش‌ها مفید واقع شود و در مواردی از قبیل پشتیبانی و تأمین مالی تجارت و مبادلات بین‌الملل (Trade Finance)، شفافیت و امنیت سایبری کارگشا باشد.

این عده معتقدند اگر زنجیره بلوک بخواهد این قابلیت را بیابد که تأمین‌کننده نیازهای بخش مالی باشد، پیش‌زمینه آن اصطلاحات گسترده در این فناوری است.

منبع: شرکت ملی انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.