راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دیجی‌پی

شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان، با نام تجاری دیجی‌پی فعالیت خود در صنعت فین‌تک را از سال ۹۷ در گروه شرکت‌های دیجی‌کالا آغاز کرده است و اکنون خدمات خود را در چند حوزه متنوع از فناوری مالی به کاربران حقیقی و مشتریان حقوقی ارائه می‌کند. دیجی‌پی رسالت اصلی خود را فراگیری (شمول) مالی می‌داند.

ایده‌ اولیه‌ شکل‌گیری دیجی‌پی در سال ۱۳۹۴ با ابتکار بنیان‌گذاران این مجموعه و با الهام از موفق‌ترین تجربه‌های جهانی در حوزه‌ی فناوری مالی (فین‌تک) شکل گرفت. هسته‌ی ابتدایی این مجموعه متشکل از دو نفر بود که فعالیت خود را با سرمایه‌ای محدود در قالب استارت‌آپی با نام تجاری «هماپی» آغاز کردند.

پس از گذشت نزدیک به یک سال از آغاز فعالیت، این گروه موفق شد با جذب سرمایه از شرکت سرآوا فعالیت خود را به گسترش دهد و سرانجام در سال ۹۷ پس از سرمایه‌گذاری کامل دیجی‌کالا و پیوستن به این گروه شرکت‌ها، با نام تجاری جدید خود، «دیجی‌پی»، وارد مرحله‌ی تازه‌ای از فعالیت شد. این مجموعه در اسفند ۹۷ از اولین نسخه‌ اپلیکیشن خود رونمایی کرد.

این شرکت علاوه بر توسعه چندین محصول فین‌تکی در سوپراپلیکیشن دیجی‌پی، به یکی از بازیگران اصلی لندتک و وام‌دهی فناورانه کشور تبدیل شده است به گونه‌ای که در کمتر از ۴ سال از آغاز ارائه خدمات اعتباری بیش از ۵ همت اعتبار خرد را در قالب خدمات خرید اقساطی و خرید اعتباری (BNPL) در اختیار کاربران تجارت الکترونیک کشور قرار داده و با این کار نقش موثری در رشد اقتصاد کشور برعهده گرفته است. دیجی‌پی در این سال‌ها علاوه بر توسعه محصولات تکمیلی همچون بیمه و مدیریت ثروت، تلاش کرده است با ارائه خدماتی همچون تامین مالی زنجیره تامین دیجی‌کالا (SCF)، به فروشندگان دیجی‌کالا کمک کند، در فرآیندی کوتاه‌تر و سریع‌تر به سرمایه در گردش خود دسترسی پبدا کنند و از این طریق گام‌های موثری در رشد فراگیری مالی در کشور برداشته است.

سال تاسیس:

1397

مدیرعامل:

مدیرعامل و بنیان‌گذار دیجی‌‌پی
تحصیلات:
مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار) از دانشگاه تهران
مهندسی نرم‌افزار در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه یورک انگلستان
سابقه فعالیت:
رهبری تیم نرم‌افزار MRC در سال‌ ۱۳۷۷
هم‌بنیان‌گذار کسب‌وکار Sapyna در سال ۱۳۸۰
بنیان‌گذار هماپی
مدیر تیم توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ایران نارا دیجی‌پی از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۳
مهندس و توسعه دهنده نرم‌افزار گروه Giant
طراح و معمار نرم‌افزار در شرکت Experian QAS (از بزرگ‌ترین شرکت‌های اعتبارسنجی جهان) به مدت چهارسال و سه ماه
طراح و معمار نرم‌افزار در بانکBarclays به مدت چهار سال

تعداد کارکنان:

۲۵۰ نفر

حوزه فعالیت:

فناوری مالی (فین‌تک)

رقبا:

شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک، لندتک و وام‌دهی فناورانه

محصولات کلیدی:

  • سرویس‌های اعتباری
  • خرید اقساطی از پذیرندگان دیجی‌پی شامل دیجی‌کالا، اتاقک، سفرمارکت، مادیران، گروه صنعتی انتخاب و …،
  • خرید اعتباری یا BNPL (الان بخر، بعدا پرداخت کن)
  • تامین مالی زنجیره تامین (SCF) که شامل ارائه اعتبار به فروشندگان مارکت‌پلیس‌ها می‌شود.
  • ارائه اعتبار به کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • سوپراپلیکشن پرداخت موبایلی

فعالیت‌ها:

  • سرویس‌های پرداخت الکترونیک
  • سوپر اپلیکیشن پرداخت موبایلی
  • سرویس‌های اعتباری (خرید اقساطی و الان بخر، بعدا پرداخت کن (BNPL)
  • تامین مالی زنجیره تامین (تسویه زودتر از موعد برای فروشندگان مارکت‌پلیس‌ها)
  • فناوری‌های بیمه (Insurtech)
  • شناسایی مشتریان، امتیازدهی و تعیین رتبه‌ اعتباری (KYC و Credit Scoring)
  • مدیریت ثروت (Wealth Management)

مشتریان:

  • کاربران نهایی و متقاضیان خرید اقساطی
  • سازمان‌ها و شرکت‌هایی که برای کارکنان خود به دنبال راهکارهای رفاهی اعتباری هستند.
  • فروشندگان مارکت‌پلیس دیجی‌کالا

شرکای تجاری:

  • دیجی‌کالا
  • تکنوتجارت

.

راه‌های ارتباطی:

وب‌سایت: https://www.mydigipay.com

تلفن: 021 61930400

پست الکترونیک: info@mydigipay.com

نشانی: تهران، بلوار نلسون ماندلا، بلوار صبا غربی، پلاک 2، طبقه 3

لینک شرکت در شبکه‌های اجتماعی:


آخرین نوشته‌ها و اخبار درباره دیجی‌پی


دیجی پی

گزارش سال ۱۴۰۲ دیجی‌پی منتشر شد / کالاهای اساسی؛ صدرنشین خریدهای اعتباری

چهارمین گزارش دیجی‌پی درباره کمیت و کیفیت فعالیت‌های سالانه منتشر شد. طبق این گزارش، دیجی‌پی حدود هفت همت تسهیلات در قالب وام‌های خرد به بیش از ۲۰۰ هزار کاربر تخصیص داده است. عمده‌ترین بخش گزارش عملکرد سالانه دیجی‌پی معطوف به دستاوردهای

حسام مقصودلو از رویکرد هلدینگ تفتا در همکاری با فین‌تک‌ها می‌گوید / برنامه‌ریزی برای گسترش بانکداری باز و بانکداری تعبیه‌شده

تخصیص بودجه مناسب به بخش فناوری اطلاعات اهمیت بسیار بالایی در رشد درآمدی بانک دارد و مقدمات حرکت به ‌سوی بانکداری دیجیتال را فراهم می‌کند. برهمین اساس بانک‌ها باید به موضوع فناوری اطلاعات در ارائه خدمات مالی توجه کنند و بودجه مشخصی را برای

دیجی‌پی و بانک گردشگری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دیجی‌پی و بانک گردشگری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند و به این ترتیب بانک گردشگری هم به جمع تأمین‌کنندگان مالی سرویس دریافت تسهیلات دیجی‌پی پیوست. دیجی‌پی و بانک گردشگری همزمان با روز دوم نمایشگاه گردشگری طی مراسمی، تفاهم‌نامه‌ همکاری

در نهمین جلسه کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران مطرح شد / درخواست برای تعلیق دستورالعمل لندتک‌ها

نهمین جلسه کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری سه‌شنبه، ۱۰ بهمن‌ماه در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. دستور کار این جلسه بررسی موضوعات «ضوابط ناظر بر ایجاد، فعالیت و نظارت واحد دیجیتال ارائه خدمات بانکی توسط مؤسسات اعتباری» و «الزامات لازم بر