راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت‌های ایران و روسیه اواخر پاییز به هم وصل می‌شوند؟

ماهنامه عصر تراکنش / بر اساس توافق هیئت‌های بانکی ایران و روسیه در مسکو، کارت‌های بانکی متصل به شتاب ایران اواخر پاییز قابل‌استفاده در روسیه خواهد بود. طبق این توافق اتصال سیستم‌های پرداخت ایران و روسیه آبان یا آذر امسال انجام می‌شود. طبق این توافق کارت‌های روسیه‌ای هم در ایران قابل‌استفاده خواهند بود.

پیش‌ازاین اردیبهشت‌ماه امسال گفته‌شده بود که اتصال سیستم‌های پرداخت ایران و روسیه مردادماه انجام می‌شود. روابط عمومی بانک مرکزی آن زمان خبر داده بود که کلید اتصال سوئیچ کارت‌های بانکی ایران و روسیه در ادامه گسترش ارتباطات بانکی در سطح بین‌المللی، زده‌شده است. طبق خبر روابط عمومی بانک مرکزی افراد دارای کارت‌های شتابی و همچنین دارندگان کارت‌های روسی از اواخر مردادماه سال جاری می‌توانند از خودپردازهای دو کشور و در فاز بعد، از سایر درگاه‌های پذیرش به‌صورت مشترک استفاده کنند.

هرچند مرداد آمد و خبری از اتصال به کشور دوست و برادر نشد. به نظر می‌رسد این بار ماجرا جدی‌تر است و احتمالاً به‌زودی می‌توانیم از کارت‌های شتابی در روسیه استفاده کنیم. بالعکس روس‌ها هم می‌توانند از کارت‌هایشان در ایران استفاده کنند. سال‌ها پیش سیستم‌های پرداخت ایران و روسیه به هم متصل بود و یکی از شرکت‌های خصوصی ایران زمینه اتصال یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایران به سیستم‌های پرداخت روسیه را فراهم کرده بود؛ منتها به دلایل سیاسی این پیوند پایدار نماند.

عکاس: محمدامین جعفری

1 دیدگاه
  1. Ahmadi می‌گوید

    خیلی خوب است که شبکه شتاب به کشور عراق هم متصل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.