راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جایی برای پیرمردها هست! نیست؟

ماهنامه عصر تراکنش / بانکدارها معمولاً موزه‌داران خوبی هم هستند. هر جایی که پول باشد هنر رشد می‌کند. بانک ملی ایران هم تیرماه امسال موزه‌اش را راه انداخت. موزه بانک ملی ایران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، استاندار تهران، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک افتتاح شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح این بانک گفت: «یکی از زمینه‌های تخصصی که می‌توان در موزه به نمایش گذاشت و معرفی کرد؛ همان بانک و بانکداری است که نشان می‌دهد چگونه ایران با صنعت بانکداری مواجه شده است. امروز و در بازدید از این موزه بود که متوجه شدم سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی و بانک کشاورزی از دل بانک ملی ایران متولد شده‌اند و این موضوعات است که می‌تواند از جاذبه‌های موزه بانک ملی ایران به شمار رود و در توسعه گردشگری کشورمان اثری مثبت داشته باشد.»

در این مراسم علی طیب‌نیا هم با تأکید بر این‌که بانک ملی ایران خود یک میراث فرهنگی ماندگار است، گفت: «بانک ملی ایران تنها نماد بانکداری در کشور ما نیست، بلکه نماد تلاش‌های استقلال‌طلبانه پدران ماست. در زمان حکومت ناصرالدین‌شاه قاجار، پیشنهاد تأسیس بانک ملی ایران مطرح شد اما با دخالت بیگانگان، متأسفانه این ایده عملیاتی نشد. بار دیگر پس از پیروزی انقلاب مشروطه این خواسته مطرح شد، اما درنهایت این آرزوی دیرینه در سال ۱۳۰۷ محقق شد.»

موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض‌الحسنه پس‌انداز ملی ایران، در خیابان فردوسی رو به روی سفارت آلمان واقع است که شامل مجموعه‌ای از سکه‌ها، نقاشی‌های مدرن و کلاسیک، اشیای قیمتی اهداشده از سوی بزرگان دنیا و نیز اسناد معاملات بزرگ است.

عکاس: محمود حسینی

1 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    بانکدارها بهتر است پول مردم را حفظ کنند و بکار اصلی بانکی که جذب سرمایه بعنوان سپرده و خرج آن بعنوان تسهیلات فکر کنند. البته منظور تسهیلات هزاران میلیاردی بدون تضمین های کافی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.