پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
خاتونی: PSPها سهمی از کارمزد کارت به کارت نمیگیرند
به گفته مسعود خاتونی، بانک ملی در حال حاضر با ارائه خدمت کارت به کارت به اپلیکیشنهای موبایلی، روزانه بیش از ۲۰۰ هزار تراکنش کارت به کارت از این مسیرها را انجام میدهد.
عضو هیئتمدیره بانک ملی گفت: «ما با هدف تسهیل امور برای مشتریانمان تصمیم گرفتیم دستاندازهای موجود برای ارائه سرویس کارت به کارت در فضای مجازی را برطرف کنیم که ابتدای امسال موفق به انجام این مهم شدیم.»
او افزود: «در حال حاضر براساس سیاستهای اتخاذشده، باهدف ارائه خدمات در دسترس برای همگان هر کسبوکاری که در فضای مجازی فعالیت میکند، با این پیششرط که مجوزهای لازم برای دریافت سرویس کارت به کارت را به ما ارائه کند بانک ملی هیچ منعی برای ارائه این سرویس به آنها ندارد.»
شرکتهای PSP سهمی از کارمزد کارت به کارت نمیگیرند
او در خصوص اینکه آیا از مبلغ درآمد کارمزد پرداختی صاحبان کارت مبلغی به شرکتهای PSP از این بابت پرداخت میشود یا خیر عنوان کرد: «بههیچوجه مبلغی پرداخت نمیشود و قرار هم نیست پرداخت شود.»
او علت این موضوع را اینگونه بیان کرد: شرکتهایی که سرویس کارت به کارت را روی اپلیکیشن موبایلی خود ارائه دادهاند، درواقع سبد محصولات خود را تکمیل میکنند و بخشی از کاربرانی که نیاز به استفاده از خدمت کارت به کارت دارند را بهعنوان مشتری جدید جذب میکنند، اما اینکه بتوانند سایر سرویسهای خود را به مشتری ارائه دهند این هنر آنهاست و درواقع ما بازار آنها را بزرگ کردهایم.»
عضو هیئتمدیره بانک ملی ایران گفت: «در حال حاضر فناوریهای جدید فرصتهای بسیاری را در اختیار بنگاههای تجاری قرار داده است و ما امروز باید از آنها در جهت رشد اقتصادی کشور استفاده کنیم نه اینکه در برابر موضوعاتی که فقط منفعت برای کشور به همراه دارد، مقاومت کنیم.»
کسبوکارهای اینترنتی در صف دریافت سرویس
او در خصوص توسعه سرویس کارت به کارت به سایر اپلیکیشنهای موبایلی گفت: «تمامی کسبوکارهای مجاز در فضای مجازی چنانچه بتوانند الزامات قانونی ارائه سرویس کارت به کارت را به بانک ملی ارائه دهند ما منعی برای ارائه این سرویس نداریم.»
عضو هیئتمدیره بانک ملی با اشاره به اینکه در حال حاضر متوسط تراکنشهای دستگاههای عابربانک فیزیکی در ماه حدود ۷ تا ۸ هزار تراکنش است، گفت: «ما بهمنظور توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی برنامه مفصلی در این زمینه داریم که ارائه سرویس کارت به کارت در فضای مجازی یکی از این مسیرهاست که همین موضوع باعث شده تا ما استراتژی توسعه دستگاههای عابربانک فیزیکی را با برنامهریزی دقیقتری دنبال کنیم.»
خاتونی افزود: «ارائه سرویس کارت به کارت برای تمامی بازیگران از کاربران گرفته تا بانک و کسب و کارها برد است چرا که این سرویس باعث میشود تا تمامی ذینفعان براساس سیاستهای تجاری خود سهمشان را از ارائه این سرویس ببرند.»
او در خصوص اینکه یکی از هزینههای عمده بانکها پرداخت کارمزد است و توسعه این خدمات در فضای مجازی موجب افزایش سهم دریافتی کارمزد برای بانک ملی میشود، گفت: «بله این موضوع درست است و اکنون ما به نقطه سر به سر درزمینهٔ پرداخت کارمزد و دریافت آن رسیدیم که پیشبینی میکنیم در آیندهای نزدیک با توسعه این خدمات از محل کارمزد سود هم ببریم.»
منبع: عصر ارتباط