راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حصین یعنی محکم برای ایران بایست

ماهنامه عصر تراکنش / این تصویر بخشی از محل کار تولید کارت‌های هوشمند و سیم‌کارت‌های همراه اول حصینِ قشم است؛ یکی از چندین شرکت هلدینگ حصین. کارخانه حصین قشم در یک ساختمان چهار طبقه در شهرک فناوری پردیس قرار دارد.

حصین از سال 1381 فعالیت در فضای فناوری اطلاعات ایران را شروع کرده و اکنون بیش از 360 نفر در آن فعالیت می‌کنند. در این سال‌ها همه حصین را با چند چیز می‌شناختند؛ حوزه امنیت فناوری اطلاعات و حوزه کارت و پرداخت.

حالا این کمپانی ایرانی که پر است از فارغ‌التحصیلان شریفی، به سمت شیوه‌های نوین در تجارت الکترونیکی رفته است. الآن خیلی از شرکت‌های B2B تلاش می‌کنند حضوری در B2C داشته باشند؛ حصین در این مسیر پیشگام بوده است. امروز حصینی‌ها در کنار تولید کارت هوشمند، سیم‌کارت و پروژه‌هایی که در آن‌ها شناخته‌شده‌اند، دست به راه انداختن کسب‌وکارهای نوآورانه‌ای مثل مایکت و طاقچه زده‌اند.

بسیاری حصین را با کارت سوخت می‌شناختند و یا شاید سیم‌کارت‌های همراه اول. مدیران شرکت در مجمعی که سال ۸۹ برگزار شد قرار گذاشتند فعالیت‌هایشان را به‌طورجدی به حوزه B2C ببرند و در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند. مایکت و طاقچه و ده‌ها استارت‌آپ دیگر نتیجه آن تصمیم است.

حصین این روزها سعی می‌کند یک سرمایه‌گذار و منتور برای کسب‌وکارهای مختلف باشد. اگر آن‌ها فقط یک کار خوب کرده باشند نگه‌داشتن تعدادی از بچه‌های فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های خوب ایران در ایران است؛ کسانی که این روزها به‌محض فارغ‌التحصیلی چمدانشان را می‌بندند که از ایران بروند. حداقل دستاورد کسب‌وکارهایی مانند حصین این بود که امید را بیشتر کرده‌اند و این دستاورد کمی نیست.

عکس: مانی لطفی‌زاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.